Až nečekaně příkrá slova zvolil generální ředitel televize Prima Marek Singer na adresu vlajkové lodi televize pro letošní podzim. Nový seriál Eliška a Damián totiž zdaleka nenaplnil očekávání a u diváků neuspěl ani přes masivní marketingovou kampaň. Prima jej proto po několika dílech stáhla do méně atraktivních vysílacích slotů. „S Eliškou a Damiánem jsme udělali řadu chyb,“ připustil nyní Marek Singer na velké mediální diskusi akce Czech Internet Forum.
Seriál Eliška a Damián měl sice obrovské ambice, nakonec se však stal „cringe hitem“ letošního podzimu. Přitom ještě v létě měla Prima se seriálem velké plány, což ukázala masivní marketingová kampaň i ty nejprestižnější programové sloty. Ostatně, velkolepá programová konference Primy, vrcholná společenská událost televizního roku, se kvůli seriálu konala v barokních kulisách Trojského zámku a ředitelka obsahu Primy Lenka Hornová tehdy upozorňovala, že „už se píše“ čtvrtá sezóna seriálu – a to ještě předtím než televize odvysílala premiérový díl.
Jak to celé dopadlo, víme všichni. Prima po několika dílech, kdy bylo jasné, že konkurenční Nova Elišku s Damiánem ve sledovanosti zcela válcuje, seriál stáhla do méně viditelného programového slotu. A jak nyní tvrdí, z chyb se poučila.
„Poučili jsme se v mnohém,“ reagoval na konferenci CIF23 ředitel Primy Marek Singer. První z těchto poučení podle ředitele spočívá v tom, že nelze silou otočit „veřejné mínění na jednu osobu“. Tím podle všeho narážel na herečku Emmu Smetanu, která ztvárnila hlavní roli Elišky, ovšem její „herecké umění“ se od diváků dočkalo zasloužené kritiky. Singer ale vypíchl i dvě další velké oblasti, ve kterých Prima udělala s Eliškou a Damiánem chybu.
„Poučili jsme se také v tom, že musíme nainvestovat víc peněz do některé kamerové techniky, aby to nevypadalo jako televizní inscenace z 90. let,“ doplnil Singer na velké mediální debatě konference CIF23. A ředitel připustil i to, že chybou bylo vyvolávat u diváků nereálná očekávání. „Nesmíme mást diváky,“ uvedl Singer. „Ona je to taková docela přiblblá pohádka pro dospělé, ale marketingově jsme ji prodávali způsobem, že lidé čekali, že uvidí ‚Marii Terezii‘. A tu samozřejmě neviděli,“ zhodnotil Singer.
O odchodu Čestmíra Strakatého z CNC
Jedním z témat mediální diskuse byl i konec Čestmíra Strakatého ve vydavatelství Czech News Center, respektive v týdeníku Reflex. Ředitelka vydavatelství Martina Říhová na mediální debatě vysvětlila okolnosti jeho odchodu takto: „Čestmíra jsme nechali v září jít, to rozhodnutí bylo naše.“ Důvodem podle ní bylo zejména to, že v Reflexu, kde Strakatý moderoval pořad Prostor X, kvůli krátké stopáži rozhovorů až příliš klouzal jen po povrchu.
„Čestmíra Strakatého si nesmírně vážím, ale jeho pořad na Reflexu už nefungoval a nešlo to dál. Problém byl v tom, že na Reflexu měl podcast časovou dotaci 25 minut a on se za tu dobu v tom rozhovoru nedostal v zásadě nikam,“ připustila Říhová. Naopak, jak Říhová zdůraznila, svému privátnímu podcastu „Čestmír“ nastavil Strakatý mnohem velkorysejší dvouhodinovou stopáž. „A pak ta čísla pochopitelně byla někde úplně jinde,“ pokrčila rameny Říhová.
Umělá inteligence proti trollům na Slovensku
Petr Houzar, který na debatě zastupoval YouTube, prozradil, že díky umělé inteligenci se platformě daří lépe podchytávat fake news – a to i během volebních období. Příkladem podle něj mohou být nedávné volby na Slovensku. „Díky AI se nám podařilo potírat celé sítě produkující fake news. Během voleb na Slovensku jsme takto zrušili 14 kanálů, které byly propojené přes určité entity a které šířily dezinformace,“ uvedl Houzar.
Umělá inteligence zakročila dokonce i proti „slavné“ petrohradské trollí farmě. „Onomu petrohradskému institutu pro výzkum internetu jsme jen za poslední měsíce ve středoevropském prostoru sundali stovky kanálů, které byly organizované a které fungovaly přes určité propojené entity. I díky zapojení umělé inteligence jsme je dokázali lépe rozpoznat a vyřazovat,“ řekl Houzar.
Na koho cílí Big Brother?
Na televizní obrazovky se na podzim po 18 letech vrací reality show Big Brother – a ředitel televize Nova prozradil, v čem se pořad změní i na koho míří. „Je to pro nás velká sázka, ale pochopitelně za nasazením této reality show jsou i logické úvahy v pozadí,“ uvedl Daniel Grunt na konferenci CIF23.
Podle Grunta míří Big Brother na dvě základní cílové skupiny. „Tou první jsou lidé našeho věku, lidé, kteří zažili dobu, kdy byl Big Brother na našich obrazovkách poprvé a kteří si to budou chtít připomenout – a podívat se, jak se ten formát vyvinul. Přicházíme totiž s novou iterací formátu, který celou tu soutěž posouvá zase kousek dál,“ uvedl Grunt.
Druhá skupina lidí je podle Grunta mladá generace diváků, která má obecně o formát reality show velký zájem – což ostatně ukazují aktuální čísla nováckého pořadu Love Island. „Věřím tak tomu, že Big Brother bude úspěšný pořad,“ uzavřel Grunt.