Od nového roku promítá Tesco sníženou sazbu DPH plně do cen potravin, zvýšenou sazbu DPH naopak nezohlední v ceně dětské výživy. Tuzemský retailer tím „pokračuje v dlouhodobém úsilí, kdy pomáhá zákazníkům maximálně ušetřit“, uvedla společnost v tiskové zprávě.
„Sníženou sazbu na potraviny jsme plně promítli do cen u více než 8 500 výrobků,“ říká Pavol Halász, produktový ředitel Tesco pro Českou republiku.
„K tomu jsme ponechali původní nižší ceny u dětské výživy, do kterých jsme naopak vůbec nepromítli zvýšenou sazbu DPH. Pokračujeme tak v našem závazku nabízet zákazníkům kvalitní a zároveň cenově dostupné potraviny. Naším dlouhodobým cílem je pomáhat zákazníkům maximálně ušetřit, k čemuž využíváme každé možné příležitosti,“ dodává Halász.
Cena produktů je zaokrouhlena na dvě desetinná místa, výjimku tvoří váhové položky, u kterých je cena zaokrouhlena na jedno desetinné místo. Týká se to i všech promočních cen včetně Clubcard cen; snížení zákazníci pocítí jak při nákupech v prodejnách, tak i při online nákupech na iTesco.cz
Tesco přitom nečekalo až na leden, kdy začala platit snížená sazba DPH na potraviny, ale již v prosinci snížilo ceny u více než sto vybraných potravin napříč sortimentem o 3 procenta. V listopadu Tesco zlevnilo průměrně o 10 procent všechny výrobky z vlastních pekáren a během podzimní potravinové sbírky poskytlo slevu 5 procent na celý nákup potravin, drogerie a dětské výživy.
„Clubcard ceny, díky kterým mohou opravdu výrazně ušetřit, nabízí Tesco svým zákazníkům jako poděkování za věrnost,“ uvedla společnost v tiskové zprávě.
Program nízké ceny zaručeny se týká stovek nejčastěji nakupovaných produktů, jejichž ceny společnost hlídá, aby zákazníkům pomohla dosáhnout úspor při nákupech potravin, drogerie či výrobků péče o děti. Vedle toho Tesco zařazuje do akčních nabídek stále více produktů za výhodnější ceny. V době inflace firma dle svých slov mohutně investovala do zákazníků, do prodejních cen nárůst nákupních cen promítla pouze částečně.