Během „podvodu dekády“ se z e-shopu Mamut.cz ztratily luxusní telefony a další mobilní příslušenství za miliardy korun. Nově zveřejněný audit advokátní kanceláře Portos a další audity nyní ukazují, že velká část těchto zařízení vůbec neexistovala. A o tom, kde se nachází hlavní postava celého příběhu Břetislav Janoušek, stále nikdo neví.
Velké byznysové drama vstupuje do dalšího dějství. Jak totiž ukazuje v úterý (22. října) zveřejněný audit advokátní kanceláře Portos, část luxusních mobilních telefonů a příslušenství vůbec neexistovala a mezi jednotlivými firmami docházelo pouze k fiktivnímu plnění. To nakonec vyústilo v miliardové pohledávky.
Kauza e-shopu Mamut.cz provozovaného společností Mammoth ze společnosti Plus4U Vladimíra Kováře se vleče od loňského března. Jejím jádrem je přes 100 tisíc luxusních mobilních telefonů a dalšího mobilního příslušenství, které směřovaly od společností T-Mobile a J&T Leasing přes e-shop Mamut.cz do dvou společností Břetislava Janouška SBJ Trade a J.A.E. a následně koncovým zákazníkům. Tedy alespoň na papíře – velká část peněz za tato pronajatá zařízení totiž stále chybí.
Podle mluvčí společnosti J&T Leasing Moniky Veselé zůstává pozice J&T v insolvenčním řízení „neotřesena“. „Informace, které dnes zazněly ze strany Plus4U a zástupců skupiny Unicorn, nepřináší žádné nové poznatky a na naší pozici nic nemění,“ tvrdí Veselá. „Většina našich pohledávek je uznaných a nezpochybnitelných, zařízení byla prokazatelně dodána zejména od prémiových Apple resellerů. Zařízení měla dle platné smlouvy končit právě u zaměstnanců a dalších spolupracovníků skupiny Unicorn. J&T Leasingová společnost dodržela své závazky v plné výši a společnosti Mammoth dodala zboží, za které ale neobdržela sjednané plnění.“
Audit v úterý zveřejněný společností Plus4U ukazuje, že část zařízení, která byla předávána k dalšímu pronájmu, vůbec neexistovala. „Znaleckým zkoumáním se zjistilo, že značná část údajně dodávaného zboží do společnosti Mammoth existovala jen na papíře. V předložených dokumentech můžete vidět, že jeden identický kus zboží byl fakturován i osmkrát. Podvod byl sofistikovaně připraven a orgánům činným v trestním řízení a nyní i médiím jsme předali nejen tato naše zjištění, ale i audity a znalecké posudky,“ říká advokát Jaromír Císař z Portos.
Tento vývoj může dále zamotat insolvenční řízení. V roli poškozených totiž doteď vystupovaly především společnosti J&T Leasing a T-Mobile, které dodávaly mobilní telefony a příslušenství do e-shopu Mamut, a tyto společnosti se snaží dosáhnout náhrady svých škod po impériu podnikatele Vladimíra Kováře.
Jenže Plus4U nyní tvrdí, že se sama stala obětí podvodu. „Stali jsme se obětí podvodu, stejně jako T-Mobile či J&T. Jednotlivé dodávky se v řadě případů jeden až dva měsíce údajně dodávaly, a pak byla teprve vystavena faktura, která měla rozepsané splátky s tím, že první měsíc či dva byly zdarma. Takže podle účetnictví bylo možné případný problém vidět až čtyři až pět měsíců po údajném dodání zboží. Jakmile jsme problémy zjistili, začali jsme okamžitě jednat,“ říká Vladimír Kovář mladší ze společnosti Plus4U.
To, na čem se nejspíš všechny zainteresované společnosti shodnou, je, že klíčovým mužem příběhu je Břetislav Janoušek, který celé schéma pronajímání mobilních telefonů vymyslel, který zajistil dodavatele a v jehož firmách zařízení, alespoň papírově, končila.
Jenže o tom, kde se nyní Janoušek nachází, stále nikdo nic netuší.
🔥🗞️ Přidejte si INFO.CZ do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Díky.