V Texasu žije na milion lidí, kteří mají české a moravské kořeny. Ve státě jsou také velmi populární české lovecké zbraně, říká Levan Bokeria, ředitel nové zahraniční kanceláře CzechTrade v Austinu. České firmy mohou oslovit místní rozvinutý automobilový průmysl nebo komunitu startupů, které se tam houfně stěhují z Kalifornie.
Existuje nějaká česká značka, která je v Texasu vyloženě v širokém povědomí spotřebitelů?
Pokud jde o úspěchy českých firem, tak například každý tu zná Českou Zbrojovku a její lovecké a sportovní pušky. Zbrojovka navíc koupila legendární americkou značku Colt a tím se zviditelnila ještě víc. Texasané na své ruční zbraně nedají dopustit a myslivost je tu velmi populárním koníčkem. Proto je kvalitní český produkt tolik oblíbený. Američané ovšem tuto značku znají jen pod písmeny CZ, celý název Česká Zbrojovka jim nic neříká. Tím, že tu spouštíme novou kancelář, chceme přilákat i další české firmy a otevřít jim dveře na zdejší trh.
Jaké je v této části USA povědomí o Česku jako takovém?
V Texasu v současnosti žije kolem milionu lidí, kteří se hlásí k českým a moravským kořenům. Po celém státě se pořádají krajanské kulturní akce, existují zde spolky Sokolů. Moravské koláče jsou tu v podstatě národní pochoutkou. Texasané mají Čechy rádi.