Nové služby pro vývozce, rozšíření sítě kanceláří v zahraničí, posílení podpory inovací či průmyslového designu. To jsou některé z pilířů, na nichž stojí nová strategie CzechTrade pro roky 2023 až 2026. Vznikne také Klientská rada, kde budou moci podnikatelé předkládat své náměty, říká generální ředitel agentury CzechTrade Radomil Doležal.
Jaké jsou hlavní cíle nové strategie?
Tím hlavním je poskytnout českým firmám dosažitelnou a profesionální podporu v oblasti internacionalizace a exportu prostřednictvím konkrétních nástrojů a programů. Chceme kontinuálně zvyšovat kvalitu služeb, produktů a zahraniční sítě agentury, která je nyní rozšířena na pěti kontinentech. Budeme prohlubovat sektorové specializace tam, kde najdeme strategické příležitosti. Zaměříme se na inovaci digitálních služeb, jako je rozšíření Adresáře exportérů či Adresáře designérů CzechTrade, které českým firmám velmi zjednodušeně umožňují hledat své potenciální partnery, jejichž prostřednictvím již vznikly úspěšné spolupráce.
Naším cílem bude spojovat produkty jednotlivých firem do ucelených řešení s vysokou přidanou hodnotou, a to například prostřednictvím exportních aliancí. Dalším významným bodem nové strategie je komplexní podpora průmyslového designu v rámci Design Centra CzechTrade.