Raiffeisenbank pomáhá s podnikáním rodinným firmám

Prezentace klienta

Raiffeisenbank se stala strategickým partnerem Asociace rodinných firem a chce se nyní ještě více zaměřit na segment rodinných firem, které mají tradici a jsou dlouhodobě prověřené trhem.

Partnerství se bude týkat nejen oblasti marketingu a prezentace banky a Asociace v rámci tohoto segmentu trhu. Součástí spolupráce obou subjektů je totiž také snaha o podporu a propagaci rodinných firem u veřejnosti. 

Právě rodinné firmy jsou přitom pro banku atraktivním segmentem trhu – i celé ekonomiky. Podle dostupných dat generují tuzemské rodinné firmy odhadem 40 procent HDP, ve světě je tento podíl až dvojnásobný. Záměrem Raiffeisenbank je být těmto firmám partnerem na cestě k realizaci jejich cílů.

V posledních letech dochází ke změnám, které výrazně ovlivňují podnikání rodinných firem. V krátkodobém horizontu se podnikatelé museli přizpůsobit situaci způsobené koronavirovou pandemií, v dlouhodobém řeší otázky spojené s generační obměnou. 

Podnikatelé, kteří s podnikáním začali po roce 1989, hledají své nástupce, buď v rodině, anebo se přímo na trhu snaží firmu prodat. „A právě v těchto situacích přichází na řadu odborné poradenství, které jim umíme nabídnout,” říká Václav Štětina, ředitel firemního obchodu Raiffeisenbank.

Tým firemních a investičních bankéřů české Raiffeisenbank se zaměřuje jak na segment malých a středních společností s tržbami v rozsahu od 50 milionů do 1,5 miliardy korun, tak i na transakce v segmentu velkých společností s kapitalizací nad 1,5 miliardy korun. Díky úzké spolupráci s mateřskou bankou Raiffeisenbank International je poradenství poskytováno klientům v rámci celého regionu střední a východní Evropy.

sinfin.digital