Skopeček: Praha nesmí házet Středočechům klacky pod nohy. Nejsou to lidé druhé kategorie

„Je klíčové, aby jak Praha, tak vedení jednotlivých městských částí, přes které vedou hlavní příjezdové trasy ze Středočeského kraje, přestaly házet Středočechům klacky pod nohy,“ říká v rozhovoru pro INFO.CZ kandidát na Středočeského hejtmana Jan Skopeček. „Nejsou to žádní lidé druhé kategorie, kteří do Prahy dojíždí za prací, ale doktoři, sestřičky, policisté, učitelé nebo úředníci, kteří se každý den podílí na chodu Prahy, ale přesto jsou ostrakizováni a nuceni stát v kolonách.“

Místopředseda Poslanecké sněmovny a kandidát na hejtmana ve Středočeském kraji (SPOLU) Jan Skopeček poukazuje na to, že ke střetu mezi zájmy Středočeského kraje a Prahy došlo například na začátku školního roku. Tehdy totiž Praha 6 otevřela na komunikacích nové, vyhrazené pruhy pro autobusy, což vytvořilo další dopravní špunt pro Středočechy. 

„Jako hejtman bych něco takového nedopustil, spolupracoval bych s vedením městské části na hledání kompromisu. Konkrétně třeba na vybudování tak potřebných P+R parkovišť, bez kterých se neobejdeme. Je škoda, že současná paní hejtmanka Pecková takovou iniciativu už dávno nevyvinula,“ říká Skopeček. 

„P+R parkoviště jsou něčím, o čem už by se nemělo jen mluvit, ale měla by se ve spolupráci s Prahou začít stavět. Chybějí totiž jak kraji, tak hlavnímu městu, a na stavu dopravy je to bohužel vidět. Mít možnost své auto kde zaparkovat a pokračovat komfortní hromadnou dopravou, je něco, co by mnoho Středočechů na své každodenní cestě ocenilo,“ říká Skopeček.

Skopeček: Udělám vše pro to, aby ve středních Čechách nepřišla k moci koalice ANO a SPD

Právě doprava v kraji je jedním z klíčových témat v nadcházejících volbách, což vychází jak z toho, že Středočeský kraj je největší a nejlidnatější, ale i proto, že obklopuje Prahu a doprava tak nutně do a z Prahy směřuje. 

Navíc samotné dojíždění Středočechů do Prahy za prací je kapitola sama pro sebe. Podle Skopečka je třeba právě do dopravy nasměrovat velké investice. „Je třeba na to vynaložit velké částky, jde však o budoucnost, která zlepší život v kraji. Proto je nutné je uskutečnit a neodkládat,“ míní Skopeček.

„Nemyslím si, že by plynulá doprava ve Středočeském kraji měla být jen zbožným přáním. Jsem naopak hluboce přesvědčen, že aktivní hejtman dokáže řešení najít i zrealizovat,“ doplňuje Skopeček s tím, že chce jako hejtman sehrát v otázce dopravy velmi aktivní roli. 

Jako velkou výhodu u sebe kandidát na středočeského hejtmana vnímá, že mu 20 let v politice na všech jejích úrovních dalo schopnost vyjednávat a hledat kompromisy, bez nichž se řešení dopravní situace ve středních Čechách neobejde. Navíc by tu nastala unikátní situace, kde by všichni klíčoví hráči tedy hejtman, primátor Prahy a ministr dopravy byli z jedné strany.

„Jak pražský primátor Svoboda, tak ministr Kupka jsou mí dlouholetí kolegové ze sněmovních lavic, s nimiž umím hledat kompromisy, které vedou k nejlepšímu možnému výsledku pro všechny zúčastněné strany,“ uvádí Skopeček. „Bez hledání kompromisů a opravdu intenzivní spolupráce s vedením hlavního města a s ministerstvem dopravy situaci ve středočeské dopravě nikdy nevyřešíme.“

Máme za sebou extrémně složité období, společnost čeká pozitivní změny. A ty přijdou, ujišťuje Kupka z ODS

Samotné řešení komplikované dopravní situace musí být podle Skopečka stejně komplexní. Na jedné straně je třeba dokončit současné projekty, ovšem zároveň se musí připravovat nová dopravně-infrastrukturní opatření, která kraji chybí. Podle Skopečka jde například o zkapacitnění těch nejvytíženějších dopravních uzlů, jako je sjezd z D5 na pražský okruh, dálniční sjezdy a napojení na D10 nebo D8, dostavba Pražského okruhu. 

Zároveň je však třeba i v rámci měst v kraji budovat obchvaty tam, kde jsou potřeba, aby města nebyla zatížena tranzitní dopravou. Jedná se například o středočeská města Lysá nad Labem, Nymburk, Poděbrady, Čelákovice, Benešov, Rakovník nebo Králův Dvůr.

Další věcí, která by kraji prospěla a ulehčila dopravě, by pak podle Skopečka bylo vzájemné propojení dálnic, které vedou krajem. Prioritně by se jednalo o dálnice D6 a D5, nebo D7 a D8. „Výhodou kandidátky SPOLU je, že na ní volič nalezne rekordní počet starostů ve Středočeském kraji – rovných dvacet. To jsou lidé, kteří mají k problémům ve svých městech a obcích nejblíže, a dlouhodobě je aktivně řeší, problémy týkající se dopravy nevyjímaje,“ říká Skopeček.

V neposlední řadě pak musí Středočeský kraj podle Skopečka podporovat i regionální hromadnou dopravu – jak vlakovou, tak autobusovou. „I u hromadné dopravy platí, že musí být plynulá a komfortní. U vlakových spojů se neobejdeme bez navýšení kapacit těch nejvytíženějších příměstských linek a jejich osazení moderními vozy vybavenými klimatizací a připojením na wifi. U autobusových spojů je pak potřeba jednat s jednotlivými dopravci, aby na sebe jednotlivé spoje navazovaly a aby se nestávalo, že na jedné cestě cestující stráví víc času čekáním než samotnou cestou,“ uzavírá Skopeček.

🔥🗞️ Přidejte si INFO.CZ do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Díky.

Karlovarský kraj je nejlepší z nejlepších. Babiš nemluvil pravdu!

Martin Kuba: Digitalizace stavebního řízení může rozklížit stavební úřady. Na náš kraj má extrémní dopad

Demografie je klíčová. Náš kraj bude brzy nejstarší ze všech, říká hejtman Zlínského kraje Holiš

sinfin.digital