Ivan Hodáč: Alfu Romeo mohou klidně koupit Číňané

Audioverze

Slabé hospodářské výsledky některých tradičních evropských značek vyvolávají otazníky ohledně jejich budoucnosti. Bývalý šéf Sdružení evropského autoprůmyslu (ACEA) Ivan Hodáč naznačuje, jakým směrem by se osudy Alfy, Audi či Lancie mohly ubírat a proč s tím mají co do činění čínské firmy. Řeč byla také o tom, zda je znovuzvolení Ursuly Von der Leyenové pro automobilisty dobrá, nebo špatná zpráva.

V novém dílu podcastu Auto Moto Borski opět s Ivanem Hodáčem rozebíráme aktuální dění v evropském automobilovém průmyslu. Zdánlivě okurková letní sezóna přinesla totiž na tomto poli vzrušení víc než dost.

„Carlos Tavares (šéf koncernu Stellantis – pozn. red.) nemá vůbec problém zavřít nevýdělečné značky, mezi které patří třeba italská Alfa Romeo. Upřímně si ale neumím představit, že by toto slavné jméno zmizelo z automobilové mapy. V případě, že by se ji Tavares rozhodl zbavit, rádi ji koupí Číňané a budou ji vyrábět stejně jako někdejší britské MG. V budoucnu by se mohlo něco podobného týkat klidně i Audi,“ říká k aktuálně horkému tématu Ivan Hodáč.

Zhodnotili jsme také dosavadní fungování cel zavedených na auta vyráběná v Číně a jejich další perspektivy nebo motoristické konsekvence znovuzvolení Ursuly von der Leyenové do čela Evropské komise. A co Filip Turek? I na toho dojde.

Problém s čínskými auty se má řešit jinak. Obchodní válka nezasáhne jen automobilový průmysl, říká Hodáč

Řidič, ten tvrdej chleba má. Pohled na kamionovou dopravu nemůže být černobílý

Každý muž musí aspoň jednou za život vlastnit Alfu Romeo. Giulia je svědkem umírajícího času

sinfin.digital