Problém s čínskými auty se má řešit jinak. Obchodní válka nezasáhne jen automobilový průmysl, říká Hodáč

Audioverze

S bývalým šéfem evropského autoprůmyslu Ivanem Hodáčem jsme z motoristického pohledu zhodnotili výsledky evropských voleb a možná rizika související s plánovaným zavedením vyšších dovozních cel na čínské elektromobily. 

Po pozitivních ohlasech na předchozí díl podcastu Auto Moto Borski s Ivanem Hodáčem jsme se po měsíci rozhodli natočit pokračování, ve kterém jsme zhodnotili možnost změn v klíčových politikách EU, jako jsou Green Deal a zákaz spalovacích motorů. 

„Jsem zastáncem volného trhu, žádná výrazná regulace shora nikdy nikam nevedla a naopak mívá za následek ztrátu konkurenceschopnosti, což je to poslední, co teď evropské automobilky potřebují,“ říká Ivan Hodáč na téma uvalení dovozních cel ve výši 21 až 38 % na čínské elektromobily a upozornil na celní válku, kterou de facto vedou USA od Trumpových dob nejen s Čínou, ale i s evropskými zeměmi.

Hodáč zároveň připomíná, že brutální celní zátěž kdysi prakticky znemožnila dovoz japonských aut do Evropy v 60. a částečně i 70. letech. Masivnímu nástupu mezitím ještě silnějších japonských výrobců o deset let později to ale nezabránilo. 

Bývalý šéf ACEA rovněž věří ve značné zjemnění, odsunutí nebo dokonce úplné zrušení zákazu spalovacích motorů po roce 2035.

Spalovací motory v roce 2035 neskončí, říká bývalý šéf evropského autoprůmyslu Ivan Hodáč

Může stát Škoda 120 stejně jako Porsche?

sinfin.digital