Spalovací motory v roce 2035 neskončí, říká bývalý šéf evropského autoprůmyslu Ivan Hodáč

Audioverze

Výsledek voleb do Evropského parlamentu může hodně ovlivnit budoucnost evropského automobilového průmyslu i jeho zákazníků. Jak se stalo, že tradiční firmy zahnaly samy sebe do kouta a kde se vzal takový důraz na prosazování elektromobility v EU? Odpoví vám Ivan Hodáč – jako někdejší šéf Asociace evropských výrobců automobilů (ACEA) byl dlouhá léta jednou z nejvlivnějších postav evropského automobilového průmyslu a u bruselských úřadů lobboval za jeho zájmy, dnes stále patří mezi nejpovolanější odborníky na automobilový trh a regulace.

Ivan Hodáč je autařem v tom nejryzejším slova smyslu. Jeho tatínek stejného křestního jména byl slavným před– i poválečným automobilovým závodníkem, jehož věhlas trochu zapadl snad jen proto, že všechny své úspěchy za volantem přežil. 

Jeho synovi maminka ale závodění zakázala, a tak se ke svému koníčku po emigraci v roce 1968 musel dostat větší oklikou.

V roce 2001 se Ivan Hodáč stal generálním tajemníkem Evropské asociace výrobců automobilů (ACEA), jímž zůstal až do roku 2013. Před nástupem do ACEA zastával pozici senior viceprezidenta a ředitele evropské pobočky filmové společnosti Time Warner. Byl také poradcem české vlády pro evropské otázky. Deník Financial Times ho zařadil mezi nejvlivnější osobnosti v bruselské politice.

Pan Hodáč je ale především okouzlujícím společníkem, jehož mnohé postřehy by se daly tesat do kamene. V netradičně dlouhém dílu Auto Moto Borski přišla řeč na celé spektrum ožehavých témat evropské politiky ve vztahu k motorismu – na Green Deal, elektromobilitu, konkurenceschopnost evropských výrobců i možné postoje k čínské invazi na unijní trhy. 

„Když to vezmu od kolébky do hrobu, jsou dnešní diesely ekologičtější než elektromobily,“ říká mimo jiné v podcastu Ivan Hodáč. A koho nebude volit v evropských volbách?

Volit, nebo nevolit Motoristy? Bohumil Pečinka bez obalu vysvětluje autařům, odkud vítr vane

sinfin.digital