Pod čínskými auty dnes na výstavách lezou s foťákem Evropané

Audioverze

Jiří Opletal je majitelem a šéfredaktorem největšího anglicky psaného webu o čínských autech CarNewsChina, který většině západních novinářů i insiderů z automotive branže slouží jako hlavní zdroj informací o čínských novinkách a dění na tamním trhu. Kde udělaly evropské automobilky chybu a proč je Škodovka s celým Volkswagenem v Číně v nedůstojném postavení?

Sám fakt, že český třicátník vlastní a vede silné vlivové médium z čínského prostředí je přinejmenším nevšední. Jiří Opletal ale v novém dílu podcastu Auto Moto Borski nemluví jen o svém pozoruhodném příběhu, ale hlavně o spletitých souvztažnostech čínského a evropského automobilového trhu.

„V Číně aktuálně vyrábí auta asi 114 výrobců, časem jich ale podle mě zůstane tak 15,“ popisuje Jiří Opletal. Zatímco evropské automobilky hodnotí jako „čivavy“, ty z Říše středu přirovnává k „vlkům“. 

V rozhovoru nabitém zajímavými informacemi jsme se dotkli upadajícího postavení české Škody, ale i dalších evropských výrobců v čele s Volkswagenem na čínském trhu, včetně vlivu na aktuální situaci koncernu v Německu. Některé jiné firmy ze starého kontinentu si podle Opletala počínají v Číně chytřeji.

Co si myslí o clech na dovoz čínských aut do EU a proč by si v ČR elektromobil dnes nekoupil? To vše a mnohem více v dnešním dílu podcastu.

Ivan Hodáč: Alfu Romeo mohou klidně koupit Číňané

Kodiaq není kamzík, ale ani kavárník. Luxusní SUV od Škodovky jsem ponořil do karpatského bahna

sinfin.digital