Může stát Škoda 120 stejně jako Porsche?

Audioverze

Lidová škodovka ze sedmdesátek skoro za dva miliony, Jawa Pionýr za padesát tisíc a mnohé další. České automobilové prostředí je proslulé svým mimořádný patriotismem, pokud jde o auta vyrobená za socialismu. Pavel Kočí, šéf největších tuzemských aukcí Retro Garáž, vysvětluje, kde se ta absurdita v lidech bere.

Dost možná ji máte někde v garáži či stodole po dědovi zastrčenou taky – s láskou opečovávanou Škodu 120 L, dno československého automobilového průmyslu. Technicky dinosaurus už v době, kdy byla nová, coby rodinné stříbro však vysoce ceněná. 

Co si s takovým autem počít a jakou vlastně může mít reálnou hodnotu? Na českém trhu dost možná zcela absurdně vysokou, v zahraničí ale bude kupce nejspíš hledat marně. 

Pavel Kočí ve svých aukcích specializovaných na automobilové a motocyklové veterány prodal už leccos, takže je jedním z nejpovolanějších odborníků, pokud jde o povídání o socialistické technice a jejích cenách. 

„Obyčejná stodvacítka bude ale vždycky obyčejná stodvacítka, která má hodnotu spíš nostalgickou,“ vysvětluje znalec v novém dílu podcastu Auto Moto Borski.

Absurdní „lokálpatriotismus“ žene ceny socialistických primitivů do výšin. Přesto jsou pro nadšence dostupnější než v době svého vzniku

Pražské ohavnosti: V atrapě veterána pro turisty – je to vůbec bezpečný?

sinfin.digital