Řidič, ten tvrdej chleba má. Pohled na kamionovou dopravu nemůže být černobílý

Přisedl jsem do kabiny ke zkušenému šoférovi kamionu, abych na vlastní kůži okusil denní chleba „tiráka“ na nejexponovanější české komunikaci. Jako řidiči osobního auta mi totiž nad chováním některých mužů za velkými volanty náklaďáků občas zůstává rozum stát. Lecos jsem pochopil, lecos si uvědomil a především hodně zažil.  

„Když před dvaceti lety plánovali rekonstrukci téhle dálnice, měli se v první řadě zaměřit na její zkapacitnění. Dva pruhy v jednom pruhu jsou na hlavní komunikaci typicky tranzitní země prostě zoufale málo. Bez problémů by se snesly i čtyři,“ tluče hned v úvodu naší společné „šichty“ hřebíček na hlavičku zkušený šofér Broňa Kunst, který štreku z Prahy do Brna a zpět absolvuje několikrát týdně.

Nejen o nejtepanější české dálnici je ale dnešní díl našeho motoristického podcastu. Bavili jsme se i o praktickém životě kamioňáků, jejich pohledu na řidiče aut osobních nebo o tom, proč se nejhůř jezdí ve čtvrtek.

Hranatá Karosa bývala plevelem autobusových nádraží. Čechy ale převezla do kapitalismu

V kabině kamionu na D1: Pověst mistrů volantu kazí nepříčetní jednotlivci. Chce to ale hlavně tři pruhy

sinfin.digital