Facebook pod tlakem médií i politiků začíná testovat skupiny, kde by uživatelé platili za přístup. Podle příspěvku na oficiálním blogu vývojářů sociální sítě, by se poplatek pohyboval od pěti do 30 dolarů měsíčně, tedy zhruba od 110 do 675 korun měsíčně. Testovací provoz se týká pouze skupin, které jsou zaměřeny na rodičovství, vaření a úklid domácnosti.
Dosavadních skupin se změna nedotkne, během krátké chvíle se ovšem jejich správcům objeví možnost založit placené podskupiny, tedy jakési zpoplatněné sekce.
Podle Facebooku lidé strávili spoustu času tvorbou skupin a měli by za to být náležitě odměněni. To jsou z úst představitelů největší sociální sítě poměrně revoluční slova. Doposavad totiž jedním z hesel Facebooku bylo, že bude vždy zadarmo.
Zatím není zřejmé, jestli si Facebook bude brát z předplatného nějaký podíl. Ale lze to očekávat podobně jako v případě Googlu či Applu, které si berou část z předplatného zakoupeného na přístrojích s nainstalovaným operačním systémem Android či iOS. Facebook navíc dosud neměl příležitost, jak zájmové skupiny monetizovat. Zatímco na hlavním toku zpráv prodává reklamu, ve skupinách to takto nefunguje.