Zájem českých štředoškoláků o Evropskou unii naráží na překážky. Základy se sice naučí ve škole, ale podrobnosti a praktické věci, které se jim budou skutečně hodit, si často sami dohledávají na internetu a sociálních sítích. Tam jsou ale vystaveni dezinformacím i zcela smyšleným zprávám, se kterými si mnohdy nevědí rady ani sami učitelé. Studenti rádi debatují o aktuálních problémech, kterým unie čelí, jako je migrace. Zajímají se ale také o vstup Česka do eurozóny a o výhody, které pro ně plynou z volného pohybu v EU.
„Ano, samozřejmě,“ odpovídá sborově skupina středoškolských studentů na můj dotaz, zda pravidelně čtou noviny a zajímají se o to, co se zrovna děje v Evropě. Dodávají, že listují tištěnými médii, stejně jako že nemají problém vyhledat novinky na internetu nebo si je nechat naservírovat do mobilního telefonu, ale především přes sociální sítě. „EU nás zajímá a ve škole máme předmět, kde probíráme aktuality a debatujeme. Často se stává, že někdo přijde s nějakou novinkou a diskuse se pak protáhne na celou hodinu,“ vysvětluje mi mladá dívka. Před malou chvilkou spolu se svou spolužačkou prezentovaly před zbytkem třídy svou pololetní práci věnovanou právě aktuálním tématům.