Kdo se bál digitalizace, ten často po jejím zavedení říká, že nechápe, proč to neudělal už dávno, říká Bienvenu

Digitalizace je jedním z velkých témat moderní doby. Podle marketingové šéfky společnosti Daktela Zuzany Bienvenu jsou v tomto ohledu napřed mladé firmy se zakladateli z řad generace, která už vyrůstala s moderními technologiemi, zatímco firmy, které jsou na trhu déle, v ní zaostávají, často jen ze strachu ze změn zavedeného systému. „Digitalizace je něco, co by firmy měly samy chtít, protože jim přinese jen výhody, od transparentnosti po zjednodušení práce. Největší překážkou k digitalizaci je nedostatek odvahy k tomu tento krok udělat. Přitom kdo ve firmě digitalizaci podstoupil, ten pak často říká, že nechápe, proč už se tak nestalo dávno,“ říká Bienvenu v nové epizodě podcastu Podnikatelka.

Podle Bienvenu si mnoho lidí neumí ani představit, co přesně digitalizace znamená. „Často si představují třeba jen to, že nebudou podepisovat smlouvy klasicky na papíře, ale digitálně. Jenže to je jen jeden z mnoha pozitivních sekundárních dopadů digitalizace. Reálně jde hlavně o změnu stylu jak práce, tak myšlení,“ vysvětluje Bienvenu.

„Kupříkladu přejdete na digitální systém spolupráce, kde vám odpadne odesílání mailů s tisíci verzemi příloh desítkám různých lidí, protože vše můžete vyřešit společně v reálném čase na jednom místě. Digitalizace přináší i obrovskou transparentnost v komunikaci, kde přehledně vidíte kdy kdo s kým komunikoval a jak. Nejde o kontrolu lidí, ale naopak o zvýšení komfortu pro všechny. A nebo může firmám pomocí datové analýzy, protože digitalizace jim dá velké množství dat, umožnit dělat lepší byznysová rozhodnutí,“ vypočítává Bienvenu přínosy digitalizace.

Co bude pro firmy i státní správu z hlediska digitalizace znamenat rozvoj umělé inteligence? A jak digitalizace změnila přístup k marketingu? Poslechněte si celou epizodu.

sinfin.digital