Umíme předpovídat, kdy si kdo co objedná. Trendem bude doručení ten samý den, říká Slota Gecková

Se zahraničními zkušenostmi působí Viera Slota Gecková jako finanční ředitelka společnosti DoDo, která se zabývá tzv. last mile delivery, tedy doručováním zboží koncovým klientům. Společnosti se podařilo dostat se obratově mezi tři nejlepší poskytovatele služeb v odvětví a britské Financial Times ji zařadily mezi tisícovku nejrychleji rostoucích firem v Evropě. V nové epizodě podcastu Podnikatelka popisuje Slota Gecková mimo jiné i to, jak se v oblasti doručování daří prosazovat moderní technologie a zvyšovat efektivitu služeb. „Kupříkladu umíme už s přesností nad 95 % predikovat, kdy si kdo něco objedná, a tomu přizpůsobovat vytíženost aut a kurýrů. Je to proměnlivé sezónností jak v rámci roku, tak týdne, stejně jako napříč segmenty – od jídla po elektroniku. Navíc se náš model neustále učí a zdokonaluje,“ říká.

Zefektivňování doručování je podle ní v oboru prioritou, a to nejen kvůli udržitelnosti, ale hlavně kvůli zkvalitnění služeb. „Základem je naše vlastní technologie Gaia, na níž náš tým pracuje několik let od počátku DoDo. Snažíme se o co největší efektivitu dopravy, naším cílem je mít co nejméně aut, která budou plně utilizovaná – optimalizujeme trasy, naložení a vytíženost kurýr a tím omezíme počet vozidel. K udržitelnosti přistupujeme i alternativní mobilitou, někde to jde na elektroskútru nebo na kole, jinde to mohou být elektroauta nebo auta poháněná CNG, někde se neobejdeme bez klasických aut se spalovacím motorem,“ vysvětluje Slota Gecková s tím, že za největší trend považuje doručování ve stejný den. „Nebavíme se o doručování jídla a potravin, kde je ta rychlost pochopitelně nutná, ale třeba i elektronice. Když se vám porouchá lednice, tak taky novou chcete pokud možno hned. Myslím, že tenhle trend tu bude velmi rychle a velmi rychle si na něj i zákazníci zvyknou,“ uzavírá Slota Gecková.

Jak se v oblasti doručování projevuje umělá inteligence a automatizace? Jaké další trendy můžeme v dohledné době očekávat? Poslechněte si celý rozhovor.

sinfin.digital