Udržitelnost v módě? Oblečení, co vám v šatníku vydrží klidně dvacet let, říká Jitka Klett

Jitka Klett patří k nejúspěšnějším českým módním návrhářkám. Za svou práci byla oceněna i prestižním módním Oscarem v italské Florencii. Její tvorba zahrnuje jak řadu oblečení Jitka Klett Couture na míru, tak ready to wear řadu JK Klett. Klettová jako každý v módní branži vnímá i aktuální fenomén udržitelnosti. „Ovlivněna médii jsem svůj pohled na věc hledala v recyklovaných materiálech, protože složení materiálů je moje silná parketa. Probírala jsem to s výrobci a uvědomila si, že toto není úplně to, kde chci udržitelnost prezentovat,“ říká Klett. „Spíše chci vytvářet nestárnoucí modely, navedly mě k tomu samy klientky. Často totiž chodí i po patnácti, dvaceti letech na drobné úpravy oděvů, které ode mě mají. Tudy bych chtěla pokračovat. Inovace materiálů připouštím, ale podívejme se na to, zda není lepší pro planetu mít jeden kus v šatníku dvacet let,“ dodává.

V nové epizodě podcastu Podnikatelka Klett prozrazuje, kde čerpá inspiraci i jak vůbec probíhá kreativní proces v její hlavě. „Mám spoustu myšlenek celý den, ale už s nimi umím pracovat. Kreativní osoba prostě žije s plnou hlavou nápadů a musíte se naučit pracovat nejen s fantazií, ale i s potenciálem, jak ten nápad prodat. Jak říkám i těm, co se u mě učí, na konci je vždy prodej. Buď si létáte hlavou ve fantaziích a nikdy to neprodáte, nebo uděláte něco, co je realizovatelné i to půjde prodat,“ vysvětluje Klett s tím, že kreativní proces od nápadu do zhotovení oděvů trvá podle objemu kolekce klidně i rok. „Pochopitelně ale máte termíny, kdy je třeba nějaký fashion week, na kterém chcete hotové produkty představit. Ty se musí stihnout stůj co stůj,“ uzavírá Klett.

Jaká témata můžeme očekávat v nových módních kolekcích a po čem vlastně klienti touží? A jaký je rozdíl mezi vymýšlením oděvů a parfémů? Poslechněte si celou epizodu.

Zbytek textu je pro předplatitele
dále se dočtete:
  • Hostem Kateřiny Haring je jedna z nejúspěšnějších módních návrhářek Jitka Klett.
  • Jaká témata můžeme očekávat v nových módních kolekcích?
  • Po čem vlastně klienti touží?
  • A jaký je rozdíl mezi vymýšlením oděvů a parfémů?
  • Poslechněte si novou epizodu podcastu Podnikatelka.
sinfin.digital