Influencer musí mít přidanou hodnotu. Není to jen pozlátko, ale i hodiny práce, říká Fišer

Začínala jako blogerka a youtuberka, poté založila firmu We Are Signature specializující se na online marketing, ale nadále zůstává i influencerkou. Tereza Fišer v nové epizodě podcastu Podnikatelka vysvětluje, že prace influencera není jen pozlátko úspěšného života, které můžeme vidět na sociálních sítích. „Za každým videem a každou fotkou jsou často hodiny práce, příprav a domlouvání. A kromě toho jsou tam i ty podnikatelské aspekty jako daně, účetnictví, faktury a tak dále. Není to práce v klasickém slova smyslu, ale práce to je plnohodnotná, ne jenom zábava,“ říká Fišer. „U influencera je zásadní je přidaná hodnota. Musí vám něco dávat a být studnicí inspirace,“ dodává.

Podle Terezy Fišer by si každý měl říct, proč vlastně jakého influencera sleduje, stejně jako by si každý influencer měl říct, pro koho a proč svůj obsah tvoří a co cílové skupině chce předat. „Potřebujeme někoho, kdo nás inspiruje a dá nám přidanou hodnotu. Je úplně jedno, zda to bude maminka na instagramu, youtuber nebo váš šéf v práci. Je dobré vědět, že když třeba nestíháte sledovat v nějakém oboru trendy, tak je tu člověk, který to udělá za vás,“ popisuje úlohu influencerů Fišer s tím, že pokud chtějí firmy využívat v rámci marketingu jejich služeb, měly by si rozmyslet, proč to vlastně chtějí. „Na každý produkt a službu najdete influencera, pokud budete dobře hledat. Spousta firem v Česku ale dělá tu chybu, že svou marketingovou strategii jen napasují na influencera. Řeknou si, že každý nějakého má, tak ho budou mít taky a často na to vyčlení úplně nesmyslný rozpočet, za který by měli dost jiných a mnohdy efektivnějších marketingových nástrojů,“ říká Fišer.

Co všechno obnáší práce influencera a jak by měla vypadat jeho spolupráce s firmami? Jaké jsou aktuální trendy v online marketingu? Poslechněte si celou epizodu.

sinfin.digital