Kombinaci skla s betonem si člověk nejspíš představí hlavně u moderních budov, nicméně Petra Švejdarová s Klárou Vaculíkovou jako spolumajitelky značky Prasklo ukazují, že skloubení křehkého a pevného materiálu může skvěle fungovat i jako dekorativní doplňky do domácnosti. „Prasklo je specifické tím, že nejsme manufaktura. Vše je individuální ruční práce Petry,“ říká Vaculíková. „Nechceme a ani nemůžeme vyrábět desítky kusů měsíčně a dělat velké zakázky. Chceme, aby naše výrobky byly sběratelskými kousky,“ doplňuje ji Švejdarová.
Výrobky značky Prasklo v sobě kombinují dva oblíbené materiály Petry Švejdarové. „Beton mám ráda odjakživa. Rodiče měli stoletý dům, táta ho pořád opravoval, takže všude byl beton, a mě to inspirovalo. K tomu ještě teta byla malířka skla. Nebyla jsem sklář, tak jsem v začátcích pracovala se starým sklem z antikvariátů a vlastních sbírek. Na tom jsem si začala hrát a dlouho se pohybovala na hranici hobby tvorby,“ vzpomíná Švejdarová s tím, že přetvořit Prasklo na regulérní byznys jí pomohla až Vaculíková, s níž značku spoluvlastní. „I moje cenotvorba byla předtím, než jsem Kláru poznala, tristní,“ dodává.
„Uvědomily jsme si, že musíme myslet více strukturálně, protože kdyby se v začátcích prodaly všechny Petřiny výrobky, tak z toho nezaplatíme nic. Já byla ráda, že jsem do toho jako vystudovaná právnička mohla vnést vedle kreativy i trochu toho byznysového prvku,“ říká Vaculíková.
Jak vznikl název Prasklo a co chce značka svou filozofií reprezentovat? A proč je ve společném podnikání důležité, aby se všichni zapojení vzájemně doplňovali? Poslechněte si celou epizodu.