Audioverze
Andrea Kopalová jako spoluzakladatelka značky Paon Label vytvořila ze školního projektu úspěšnou firmu vyrábějící spodní prádlo. Filosofií značky je podle Kopalové nejen udržitelnost, ale i bourání nerealistických ideálů krásy. „Značka by hlavně měla prezentovat to, aby ze sebe žena měla pozitivní pocit a a mohla si říct, že je krásná taková, jaká je, ne aby ze sebe měla nějaké mindráky poté, co uvidí perfektní fotku,“ říká Kopalová v nové epizodě podcastu Podnikatelka. „Je náročné tuto cestu vyšlapat a ukázat, že to jde i jinak, že v naší hlavě máme nějaký ideál, který je vlastně falešný a nemusíme se vůbec cítit špatně, když tak nevypadáme,“ dodává.
Kopalová přiznává, že v začátcích podnikání i značka Paon Label na produktové focení používala klasické modelky s minimální potřebou retuší. „Následně jsme ale zjistili, že nechceme mít na značce jen jeden typ žen, když těch typů je strašně moc a každá žena je krásná. Chceme, aby se každá žena mohla v našem prádle vzhlédnout, ať je hubená, nebo má o něco více kil, ať má malá, nebo velká prsa, strie nebo jizvy,“ vysvětluje Kopalová s tím, že celospolečensky jsme podle ní teprve na začátku cesty k akceptaci vlastního těla se všemi jeho nedokonalostmi. „Prádlo šijeme pro ženy tak, aby se v něm cítily samy dobře,“ říká Kopalová.
Jak se vyrábí udržitelné spodní prádlo z recyklovaných plastů z oceánu? A kam posune módní průmysl automatizace a digitalizace? Poslechněte si celou epizodu.