Jako řídící partnerka poradenské společnosti RSM pomáhá Monika Marečková firmám s akvizicemi, fúzemi, transformacemi, ale také s analýzou digitálních příležitostí i jejich následnou implementací do vnitřních procesů. V oboru přitom patří k evropské špičce. Ač by se mohlo zdát, že uplynulé roky ve znamení koronavirové pandemie přinesly turbulentní změny, podle Marečkové se podstaty poradenského byznysu covid příliš nedotkl. „Jako poradenská společnost jsme tu od toho, abychom pomáhali klientům. Pomáháme jim v dobách dobrých růst a v dobách složitých přežít. Za ony poslední tři roky jsme tak řadě firem pomohli přežít, ale řadě i vyrůst, protože to pro ně byla příležitost, ač to nebyla jednoduchá doba,“ říká Marečková v nové epizodě podcastu Podnikatelka.
Jediné, co se v poradenském byznysu podle Marečkové v posledních letech výrazněji změnilo, je mnohem větší prostor pro zastoupení IT segmentu. „Pustili jsme do poradenství pro ajťáky, což je dané tím, že digitalizace a technologie se týkají všech oblastí nejen podnikání, ale i života obecně. V současné době je až 40 % našich kolegů z IT oboru a to číslo zdaleka není konečné,“ popisuje situaci Marečková s tím, že digitalizace není jen prázdným „buzzwordem“, ale cestou k větší flexibilitě, úsporám a zlepšení firemního života jako takového.
Pro české firmy pak Marečková jako největší příležitost kromě digitalizace vidí v nastupujícím trendu deglobalizace. „Řada firem přesunula výrobu do Asie, ale covid významně narušil dodavatelsko-odběratelský řetězec, takže teď nemají moc na výběr a přesouvají výrobu zpět do Evropy, protože to je jediná cesta, jak urychlit dodávky. Pro Česko jako exportní zemi je to velká příležitost, řadě firem už se vrátily objednávky, o něž před pár lety přišly. Doporučila bych toho, že se toto okno nyní otevřelo, využít,“ uzavírá Marečková.
Co naopak nejvíce české firmy ohrožuje a jaké služby nejčastěji poptávají v rámci poradenství? Poslechněte si celou epizodu.