Kateřina Tygl má za sebou pestrou kariérní dráhu. Prošla si jako marketérka mezinárodním korporátním prostředím, založila vlastní agenturu, stojí za projektem Ženy v marketingu a dokonce si založila i vlastní značku spodního prádla. Jakkoliv jsou dvě odvětví, v nichž podniká rozdílná, říká v nové epizodě podcastu Podnikatelka, že jedno mají společné. „Jakékoliv podnikání je o tom umět vytrvat a umět a chtít se učit nové věci. Není to jako v zaměstnání, kde od prvního měsíce vyděláváte, co jste si domluvili,“ vysvětluje Tygl s tím, že další zásadní vlastnosti se opravdu naučila poté, co se jí narodilo první dítě. „Až s dětmi zjistíte, že ta práce je vlastně v životě to nejjednodušší. Naučí vás dokonale se adaptovat na jakoukoliv situaci, byť to chvíli trvá,“ dodává Tygl.
Ohledně skloubení podnikání s mateřstvím přiznává Tygl, že se řídila radou své starší kamarádky – být ženou změny. „Dítě přinese zvrat do života osobního i pracovního. Musíte se naučit dobře plánovat, ale zároveň být připravena na cokoliv nečekaného,“ říká Tygl s tím, že je důležité si jako čerstvá matka podnikatelka umět nastavit nejen balanc mezi životem a prací, ale též balanc emoční. Dále pak vysvětluje rozdíly mezi zakládáním marketingové agentury a vlastní značky spodního prádla. „U agentury stačí, když něco umíte, můžete si to navymýšlet u stolu a pak jen přesvědčit klienty, že vám mohou důvěřovat. S vlastní značkou to celé trvá déle, musíte se déle zorientovávát v oboru, spoléhat se na dodavatele a hlavně ladit k dokonalosti produkt. A ten pak musíte umět prodat. Tam nicméně pomohou schopnosti z marketingu, které se obecně k podnikání hodí, jelikož díky nim umíte řešit věci kreativně,“ uzavírá Tygl.
Co radí Kateřina Tygl nastávajícím maminkám, které by chtěly i s malým dítětem podnikat? Proč je v podnikání důležité umět se smířit s tím, že s některými věcmi prostě nic nenaděláme? Poslechněte si celou epizodu.