Jsem vizionářka, která moc nehledí na cenu. Mám problém, když se nemám co učit, říká Kocourková

Spolu s manželem založila Lenka Kocourková společnost À la Maison. Firmu rozjížděli na začátku ekonomické krize v roce 2008, dnes, v čase krize koronavirové, zvětšují showroom a nepochybují, že jsou na správné cestě. Podle Kocourkové se s manželem v podnikání doplňují. „Já jsem vizionář, co se moc nekouká, kolik co stojí, a vymýšlí, jak věci mají být. Manžel jako ekonom to pak musí občas trochu korigovat,“ popisuje to v novém dílu podcastu Podnikatelka.

Inspiraci pro firmu À la Maison, která se zabývá vybavováním luxusních interiérů, hledá Lenka Kocourková ve svém dětství. Vzorem jí tehdy byl dědeček. „Od malička, kdy jsem vyrůstala na vesnici, jsem se pohybovala v dědově dílně a na zahradě. Děda nás pustil ke všemu. Pořád jsme něco vyráběli a pamatuju si na modrou poličku, kterou moje máma po skoro půl století ještě pořád používá,“ vzpomíná Kocourková. Láska k poctivému řemeslu a pěkně ručně zpracovaným věcem jí vydržely dodnes.

Kocourková popisuje, jak během zaměstnání ve společnosti zabývající se developmentem rezidenčních projektů vystudovala vysokou školu a práci v oboru jí následně zhatila ekonomická krize v roce 2008. „Development se úplně zastavil a jakoby ze dne na den zemřel. Měla jsem pocit, že se nudím a nemám co dělat. Mám problém, když se nemám co učit a nevidím před sebou nějaký proces. Tak jsme si udělali s manželem svůj byznys,“ líčí zrod nápadu. 

Plán zabývat se luxusními interiéry a bytovými doplňky byl podle Kocourkové ovlivněn tím, že dětem koupila ručníky, které měly být kvalitní, ale po prvním praní se takřka rozpadly. „Nakonec jsem je koupila v Německu a podivovala se, proč to sem nikdo nevozí. Tak říkám manželovi, co kdybychom udělali firmu na tohle. Ty ručníky mám mimochodem dosud,“ říká.

Důležité je si uvědomit, v čem vidím smysl. Už vím, že i život bez plánů je fajn, říká Jelínková

Vlastní obchod v centru staré Prahy si manželé otevřeli v roce 2010, mimo to mají i velkoobchod a prodávají své zboží přes Amazon nebo Mall. Podle Kocourkové v pražském obchodě zákazníci dělají nákupy od 150 korun po 150 tisíc. 

Zkušenost se startem byznysu během ekonomické krize vede Kocourkovou k přesvědčení, že i krizi koronavirovou se jejímu podnikání podaří překonat. „Čím dál tím víc jsem přesvědčená, že jsme udělali správné rozhodnutí. S koronavirovou krizí jsme paradoxně zvětšili showroom o 150 metrů, protože už jsme se tam se zbožím nevešli. Mám radost z toho, že máme klienty, kteří mají radost z toho, že pro ně interiér uděláme,“ sdílí své pocity ze současné krize. „Firem, které se tímto zabývají, je hodně, ale nevnímám to jako konkurenci. Každý má svůj styl a nemyslím, že jsme jedineční. Máme tolik klientů, kolik zvládneme, a jejich spokojenost je pro nás to nejdůležitější,“ uzavírá.

sinfin.digital