Musí být na psaní textů dar, nebo se to jde naučit? Copywriterka Ingrid Dach je příkladem toho, že mistrem textu se může stát klidně i vystudovaná biofyzička. „V podnikání pořád něco píšeme. Bylo by super, kdyby se každý podnikatel naučil alespoň nějak psát, protože i když to pak bude chtít delegovat, je dobré vědět, co funguje. Každý jsme jiný typ osobnosti, někdo je stručný a rychlý, někdo se vyžívá v emocích, někdo chce být detailní, jiný zase originální a zábavný. Učím své klienty právě takto si najít svůj styl a vytříbit jej,“ říká Dach v nové epizodě podcastu Podnikatelka. „I lidé, co přijdou s tím, že je psaní nebaví, mi po pár týdnech říkají, jak jsou nadšení z toho, že si mohou s texty hrát a experimentovat,“ dodává.
Podle Dach se psát
dobrý text učíme celý život. „Učíme se praxí. Já vás
naučím základy toho, jak psát jaký typ textu a co psát v jaké
situaci. Pak už je to hodně o tom, aby si každý zkoušel, co mu
vyhovuje a funguje. Takové texty potom můžete používat znovu a
znovu, ale zároveň je můžete celý život zlepšovat, nalézat
novou inspiraci a zkoušet nové věci. Sama si říkám, že je dobré
přemýšlet nad tím, jak ještě mohu překvapit,“ říká Dach.
V čem spatřuje copywriterka Ingrid Dach největší
výhodu moderní doby? A jak jí při psaní textů pomáhají
zkušenosti vědkyně? Poslechněte si celou epizodu.