Adéla Bódiová spolu s manželem založila a vlastní rodinnou firmu specializující se na dětské sportovní vybavení. Říká, že zaplňují díru na trhu, protože pro mnoho ostatních výrobců dětská klientela není tak atraktivní. Bódiová v nové epizodě podcastu Podnikatelka popisuje, jak je náročné vyhovět nejen technickým požadavkům na dětské lyže, snowboardy a kola, ale taky dětem samotným a tomu, co chtějí. „U designů vždy necháme udělat více motivů, než potřebujeme, a pak je konzultujeme přímo s dětmi. Kolikrát se spleteme a děti nás vyvedou z omylu, co se jim vlastně líbí,“ říká Bódiová.
Ke Krkonoším neodmyslitelně patří lyžování, snowboarding a v létě i cyklistika. Adéla Bódiová to dobře ví a její vrchlabská firma se zaměřila na výrobu sportovního vybavení. Ovšem specificky - pro malé sportovce. „Vnímali jsme s manželem, že prostor na dětském trhu je. Ne že by nebylo dostupné kvalitní vybavení, ale asi ne v tak široké nabídce, jako bychom si představovali, a ani nesplňovalo všechny naše požadavky. Třeba jsme měli výhradu vůči designu a jestli osloví dětského spotřebitele,“ vzpomíná Bódiová na začátky podnikání.
Dnes design řeší přímo s dětmi. Ať
už jde o lyže, snowboard nebo jízdní kola, dětské sportovní
vybavení má podle Bódiové svá specifika. „Snowboard by měl
být co nejlehčí, aby ho dítě na sjezdovce mohlo samo nosit. U
kola je to ještě zásadnější, tam jde o každý gram. Chceme,
aby si dítě ke sportu našlo vztah. A když mu dáme kolo vážící
půlku toho, co váží ono samo, tak se mu to jen znechutí,“
vysvětluje.
Podle čeho vybrat vhodné dětské sportovní vybavení? Kdo vymyslel název firmy a jak na ni dopadla koronavirová krize? Poslechněte si celý podcast.