Tvůrci jako podnikatelé naplňují hlubokou lidskou potřebu vyjádřit, kým doopravdy jsme, říká Goliášová

Výrobou náušnic z drátků jen chtěla zkusit, jaké to je něco tvořit, ale zjistila, že v sobě má podnikatelského ducha a rukodělnou tvorbou se začala živit, a posléze také radit ostatním. Zakladatelka platformy Tvůrci v praxi Bohdana Goliášová v loňském roce zvítězila v kategorii Žije svou prací v anketě Žena roku a v nové epizodě podcastu Podnikatelka vysvětluje, co je nejsilnější stránkou tvůrců – podnikatelů. „My tvůrci děláme srdcovky, to jinde nenajdete. Pomáháme naplňovat hlubokou lidskou potřebu vyjádřit, kým doopravdy jsme. Můžete díky tomu k sobě přitáhnout lidi, s nimiž si budete rozumět. Lidé tvůrce milují a umí je dobře ocenit,“ říká Goliášová.

Goliášová vyzdvihuje hlavně nutnost v prvé řadě věřit sobě samotnému. „Většina tvůrčích projektů, co skončí, končí na tom, že si my sami nevěříme, že se tvorbou dá uživit a nedáme jí potřebný prostor. Že se tím dá uživit, poznáte ve chvíli, kdy to začnete opravdu chtít. Jestli uspějete, závisí na tom, zda to, co vyrobíte, dokážete prodat cizím lidem, protože jen vaše okolí vás neuživí,“ vysvětluje Goliášová. „Sama říkám, že podnikatel by měl být tak trochu jako plevel. I když jste sebelepší zahradník, tak vás plevel vždycky přežije a najde si nějakou cestu, jak vyrůst jinde a vyzraje na vás,“ uzavírá v nadsázce.

Proč by Goliášová ocenila, kdyby podnikání žen vlastně vůbec nebylo tématem? Proč závidí lidem, kteří se dnes rozhodnou podnikat? Poslechněte si celou epizodu.

sinfin.digital