„Mám služební auto, ale po Bombaji raději jezdím na kole,“ říká Jan Řepa, který v Indii pracuje pro českou škodovku

„Škodovka je v Indii prémiová značka a některé modely jsou luxusněji vybavené než Mercedes nebo BMW,“ vysvětluje Jan Řepa, který v nám vzdáleném indickém prostředí proplouvá přirozeně a plynule. „Jinak to ani nejde. Kdybych se choval jako Evropan, nedostal bych se k Indům blízko. Musíte vnímat jejich srdce a oni pak vnímají to vaše.“

Řepa přiznává, že některé jeho zvyky jsou pro Indy překvapivé. „Nemám třeba indickou uklízečku, auto si často řídím sám a jezdím na kole, což zde u Evropanů není zvykem. Bombaj leží u oceánu, vane zde stálý vítr a ten případný smog rozežene,“ tvrdí muž, který kromě rozšiřování značky Škoda učí kolegy plavat a správně vyslovovat i název druhé nejznámější české značky, kterou je Jawa.

„Pro ně je to Džava. Správná výslovnost Jawa vyvolává úsměv stejně jako pokusy o plavání. Indové totiž neumí téměř plavat, tak je to učím,“ vysvětluje škodovácký manažer, který v Indii působí už několik let a který přejal i některé místní zvyky, jako třeba oblékání nehrůovské vesty a nošení sošky Ganéšy v kapse.

„Indie se neuvěřitelně proměnuje – a k lepšímu. Třeba ve Varanásí, svatém městě hinduismu, se už v řece Ganze můžete i koupat. Doba extrémní špíny a chaosu pomalu mizí. Ovšem to neznamená, že tam není na ulicích bordel. Samozřejmě že je, ale začíná se konečně uklízet.“

V podcastu Maxim Pavla Vondráčka se také dozvíte, kdo je v bollywoodských filemch největší záporák, kolikrát za týden Jan Řepa píchne kolo, na jakém jediném místě si může Ind vychutnat rychlost ve Škodě Octavia RS, jaké modely v Indii mladoboleslavská automobilka vyrábí a čím se liší od „českých“, z jaké společenské vrstvy se rekrutují indičtí zaměstnanci marketingu nebo zda dokáže průměrný Ind správně Česko zařadit, co se geografie a politiky týče.

sinfin.digital