Lidé se v hospodě chtějí normálně najíst. Každý rád přijde na ptáčka, kachnu nebo svíčkovou, říká Frič

Karel Šimůnek

Audioverze

Václav Frič se nijak netají tím, že je poctivým českým kuchařem milujícím poctivou českou kuchyni. V nové epizodě podcastu Chef Arena říká, že je to právě česká kuchyně, která vrací lidi k hospodským stolům. „Česká kuchyně má tu výhodu, že se dá připravit předem. Co se dělá na poslední chvíli, je steak a ryba, ale to by měl být spíš doplňkový prodej. Lidé se v hospodách chtějí normálně najíst. Kdo je vrací ke stolům, jsou ti, co vaří klasickou kuchyni, protože každý rád přijde na ptáčka, kachnu nebo svíčkovou,“ sdílí své přesvědčení Frič. 

„Covid alespoň vytřídil putyky takových těch nýmandů, co mají jen prachy a myslí si, jak pak budou lítat letadlem a jezdit mercedesem. To ale nejde. Hospoda není kostelíček, je to krásná práce a krásný byznys, ale musíte tam být a starat se o to,“ říká Frič.

Podle Friče je zcela zásadní kvalita surovin a tuzemská gastronomie trpí tím, že si lidé zvykli dělat v tomto ohledu kompromisy. „Zabíjačka je zabíjačka, to ošidit nejde. To, co kolikrát dostanete u řezníků, ne tedy u všech, a hlavně v supermarketech, jsou produkty, co se tak jen jmenují a vypadají. Nejde to dělat z mrtvých věcí, ale jen z čerstvě poraženého prasete,“ uvádí jeden z příkladů Frič. 

„Stejně tak si stěžujeme, že zdražování vyhnalo lidi z hospod. Lidé ale prachy mají, jen si musí uvědomit, že pivo dřív stálo 2,50 a dnes 50, ale pije se furt stejně. Cigarety stály 10 korun, dnes 100, ale kouří se stejně. Tak ať mi nikdo neříká, že nemá na jídlo. Jestli chtějí jíst ty nesmysly a podvody, co jim cpou obchody a různé krabičky, co nemají s jídlem nic společného, tak ať. V hospodě bude jídlo stát, kolik musí stát. Nejde uvařit oběd za stovku, tedy jde ale, není to restaurace, ale kantýna,“ říká Frič.

Proč je podle Václava Friče pro hospodského zásadní, aby měl zažitý i hotelový provoz? A z jakého důvodu není fanouškem rozvozů a jídel do krabiček? Poslechněte si celou epizodu.

sinfin.digital