Pro hosty je důležitý kontakt s kuchařem. Každý den to ale dělat nejde, to by se člověk zbláznil, říká Černý

Karel Šimůnek

Audioverze

O tom, že kuchař by neměl být jen někým, kdo v kuchyni připraví jídlo a nepřijde s hosty do styku, mluví v nové epizodě podcastu Chef Arena šéfkuchař nově michelinským průvodcem oceněné restaurace Dejvická 34 Tomáš Černý. Podle Černého je naopak kontakt hosta s kuchařem nesmírně důležitý. „Dělá to atmosféru celé restaurace. V tradičních italských nebo francouzských restauracích je to běžná praxe. U nás v restauraci je to na tom založené a lidé jsou za to rádi,“ říká Černý. „Pochopitelně by byli nejraději, kdybych mezi nimi na place byl každý den, ale to není možné. Odnesl bych to fyzicky i psychicky,“ dodává.

Černý zároveň v nadsázce zmiňuje, že je jedním z mála českých šéfkuchařů, který za sebou nemá s výjimkou několikadenních stáží žádné zahraniční angažmá. Dle jeho slov hlavně proto, že tou nejlepší školou pro něj bylo působení v restauraci hotelu Four Seasons těsně předtím, než získala vůbec první českou michelinskou hvězdu. „Nikdy jsem neměl tu potřebu, protože tu nejlepší stáž jsem měl po boku těch nejlepších šéfkuchařů už tady. Dělaly se tam tenkrát v kuchyni neskutečné věci, za mě měli dostat tu hvězdu už dávno. S některými čerstvými surovinami jsme se kolikrát museli naučit pracovat, protože nikdo z nás předtím nevěděl, co to vůbec je. Zkušení šéfkuchaři nám ale vždy ukázali, jak to dělat. A nejenom, ukázali, dělali to vše s námi,“ vzpomíná Černý.

Jak Tomáš Černý hodnotí současnou gastronomickou scénu na Praze 6? Jaké má dnes vztahy s šéfkuchaři, kteří ho uvedli do světa špičkové gastronomie? Poslechněte si celou epizodu.

sinfin.digital