Audioverze
Prošel mnoha špičkovými kuchyněmi, ať už v Česku nebo v zahraničí, a to i jako šéfkuchař. Posledních šest let se ale František Maděra věnuje nové vášni v podobě street foodu. „Od počátku mě na tom bavila ta vazba s lidmi. Člověk není zavřený v kuchyni, ale je s lidmi v kontaktu a i jejich reakce jsou bezprostřední. Tak jsem se prostě rozhodl vařit po ulicích,“ vysvětluje s nadsázkou Maděra v nové epizodě podcastu Chef Arena. „Street food je super v tom, že pod něj schováte vlastně úplně všechno. Každá země má svůj street food, vlastně ani nepotřebujete vymýšlet nic nového,“ dodává.
Se street foodem začínal Maděra tak, že si pořídil gril, rýžovar a stan, nicméně za šest let podnikání v oboru se jeho firma rozrostla a nyní zaměstnává desetinásobek lidí a třikrát se musela stěhovat do větších prostor, přičemž provozuje i kamenné bistro v centru Prahy. Malým paradoxem pro Maděru je fakt, že většinu vaření dnes obstarává formou cateringu, k čemuž původně vůbec neinklinoval. „Ze začátku mě catering vůbec nelákal. Říkal jsem si, že to je takový kočovný život, plný balení a vybalování. Nicméně pak za mnou začali chodit lidi, jestli bych jim nevařil na akci a začalo jich přibývat. Když se na to dnes s odstupem podívám, tak už vím, že na cateringu je super, že když ho děláte dobře, lidi si vás sami najdou a kšeft vám přinesou. S kamennou hospodou je ta svízel, že pořád musíte něco vymýšlet, obměňovat nabídku a strašně moc řešit marketing. V tom je catering jednodušší, ale rozhodně to tedy není žádná ulejvárna,“ uzavírá Maděra.
Jaký je podle Františka Maděry recept na úspěch v oblasti cateringu a jak vidí budoucnost street foodu? Poslechněte si celou epizodu.