Hotelnictví musíme dělat atraktivněji pro mladé. Nejde jim zdaleka jen o peníze, říká Mikulka

Karel Šimůnek

Audioverze

Ze devatenáct let práce pro známý mezinárodní hotelový řetězec Hilton procestoval Josef Mikulka svět a nyní je ředitelem londýnského hotelu Hilton London Metropole. Práce v hotelu je podle něj v zásadě systematicky stejná, ať jde o hotel v Evropě, Asii nebo ve Spojených arabských emirátech. „Nejtěžší je asi adaptovat se na kulturu práce v dané zemi. Když pochopíte kulturu a systém, tak můžete lidi motivovat, aby pracovali lépe a víc, a pak se dá pracovat kdekoliv,“ říká Mikulka s tím, že kultura práce mu nejvíce vyhovovala v thajském Bangkoku. Ze největší výzvu pak Mikulka v současnosti považuje zatraktivnění hotelnictví pro mladou generaci.

Podle Mikulky hoteliéři trochu zaspali v tom, aby bylo odvětví atraktivní pro současné mladé lidi. „Hilton je sice pojem, ale pro dnešní mladé to úplně nic moc neznamená. Musíme se trochu přeorientovat a nedělat hotelnictví klasickým způsobem,“ popisuje situaci Mikulka. „Jde to dělat jinak, spolupracujeme se školami a univerzitami a ptáme se tam lidí, co by vlastně chtěli. 80 % mladých třeba chce environmentální program, aby se nepoužívaly jednorázové plasty a suroviny se dovážely lokálně. Nemyslím si, že by to byla jen póza. Za nás šlo hlavně o peníze, dnešní mladí to mají nastavené jinak, jde jim i o work life balance. Když hledám někoho na pozici, která jde dělat z domova, tak ji zaplním za pár dní, když hledám někoho, kdo musí fyzicky pět dní sedět v kanceláři hotelu, tak budu čekat,“ dodává.

Jaká specifika má práce v hotelu v Nigérii, Spojených arabských emirátech a Thajsku a do jaké země by chtěl Josef Mikulka zamířit? Jaká je česká stopa ve vedení prestižních hotelů ve světě? Poslechněte si celou epizodu.

sinfin.digital