Kromě šéfkuchaře známého nejen z pořadu Kluci v akci je Filip Sajler i úspěšným automobilovým závodníkem a dokonce i vicemistrem republiky v závodech do vrchu. Dvě zdánlivě nesouvisející vášně podle něj pak mají leccos společného, kromě nutnosti umět pracovat hlavou i rukama pak hlavně schopnost týmové práce. „Motosport je týmová práce, kde je jen nejslavnější z týmu pilot. Podobně v gastronomii bývá nejslavnější šéfkuchař, ale i za ním je ohromné úsilí celého týmu. Musí to obojí být namazaný stroj, kde perfektně funguje každá součástka,“ říká Sajler v nové epizodě podcastu Chef Arena.
Fanoušci dobrého jídla znají Filipa Sajlera zejména jako šéfkuchaře; i ti, kteří se jinak ve světě gastronomie příliš neorientují, jeho tvář poznají z populárního pořadu Kluci v akci. Dobře známý je Sajler ale i mezi fandy motosportu. Aby také ne, ostatně má na kontě i vicemistrovský titul v závodech do vrchu. A ač to tak na první pohled nemusí vypadat, podle Sajlera mají obě dvě jeho vášně mnoho společného.
„Je to obojí týmová práce. Podobně jako v motosportu i v restauraci má každý svou úlohu a paní na myčce ji nemá o nic menší než šéfkuchař nebo majitel. Každý článek má své opodstatnění. Všichni musíme vědět, co dělat, dělat to co nejlíp, a ideálně každý den líp a líp,“ srovnává Sajler práci v gastronomii s aktivitami na poli motoristických závodů. Gastronomii, kterou podle Sajlera můžeme obzvláště v zemích s hlubokou kulinářskou tradicí jako je Francie považovat takřka za vědní obor, dle jeho slov není pro každého a měli by se ji věnovat jen ti, co mají o obor skutečný zájem a vášeň. „Sám jsem to nedávno schytal, když jsem řekl, že po covidu v oboru možná zůstanou jen lidé, co to mají skutečně rádi a nedělají to jen pro peníze. Prostě ti, co ke gastru mají vztah a jsou profesionálové. A za tím si stojím, myslím, že v gastronomii byla spousta lidí, co tam neměli co dělat a řada projektů, které nedávaly smysl,“ uzavírá Sajler.
Proč se Sajler podílel na vzniku Českého gastronomického institutu a co by s jeho pomocí měli kuchaři předávat dalším generacím? Na čem stojí podnikatelský úspěch v gastronomii? Poslechněte si celý podcast.