Banky se vyvíjejí stále rychleji. Znatelné je to zejména v posledních letech, kdy za desítky a stovky milionů korun modernizují svá internetová bankovnictví a přijímají nové technologie, které mají klientům zjednodušit život. Letos jde například o Google Pay, napřesrok na jaře bychom se měli dočkat instantních plateb.
Doba před deseti lety, kdy bylo internetové bankovnictví zpoplatněné a kvůli většině úkonů spojených s obsluhou běžného účtu bylo třeba zajít na pobočku, je naštěstí už nenávratně pryč. Banky si zvykly potkávat se se svými klienty zejména v on-line prostoru – prostřednictvím internetového či mobilního bankovnictví. Není proto divu, že finanční domy do zlepšení efektivity těchto kanálů v poslední době investují desítky až stovky milionů korun. „Některé banky modernizují své existující řešení, jiné budují řešení zcela nová,“ vysvětluje vedoucí partner PwC Petr Ložek.