Google a Facebook platí kampaň namířenou proti novinářům. V Česku ji podporují Piráti

Michal Půr

Technologičtí obři Google, Facebook a jim podobní platí kampaň namířenou proti novinářům. Konkrétně jde o snahu zacílenou proti nové směrnici, která má dát novinářům na internetu autorskou ochranu. Za zdánlivě nezávislými weby a hesly s honosnými názvy jako Zachraňte internet (saveyourinternet.eu) či Zachraňte odkazy (savethelink.org) se podle zjištění INFO.CZ prokazatelně skrývají peníze technologických společností. V Česku tuto kampaň mohutně podporuje Pirátská strana.

Hlavními „postavami“ kampaně jsou sdružení CCIA, C4C a Open Media. Všechny lobbistické a mediální výstupy jsou pak koordinovány PR agenturou N-Square.eu, mezi jejíž zákazníky se mimo jiné počítá i Google. Šéfka N-Square Caroline De Cock pak přímo řídí lobbisty a aktivisty asociace C4C, což popisujeme níže.

Největší z asociací je CCIA (Computers and Communication Industry Association). Ta sdružuje mimo jiné Amazon, Facebook, Netflix, Uber a další. Tato asociace je registrována i v bruselském seznamu lobbistů, přestože má sídlo ve Washingtonu. V čele evropské pobočky stojí Maud Saquetová, která má pod sebou údajně tři zaměstnance a roční rozpočet kolem 500 tisíc eur.

7 největších mýtů kolem chystané reformy autorských práv na internetu

sinfin.digital