Lukáš Hakoš žil s aureolou zázračného dítěte. V devíti letech si psal s Billem Gatesem. Navrhnul mu, jak vylepšit e-mailový klient Microsoft Outlook. O dekádu později založil firmu Clever Monitor, se kterou pomocí chytrých e-mailových kampaní měnil svět marketingu. Vystupoval v médiích, do své show si ho pozval Jan Kraus, blýsknul se ve Forbesu, v DVTV, v Esquire… Podařilo se mu získat klienty, jako jsou BMW, Walt Disney nebo NASA, a na začátku letošního roku jeho firma vydala dluhopisy za 100 milionů korun, které měly jít na její další růst. Vypadalo to, že se jeho startup zařadí po bok těch nejúspěšnějších, jako jsou Avast či Kiwi.com. Jenže letos se sen o startupové pohádce úplně zbortil. Přišlo obvinění z podvodu a insolvence firmy. Před několika dny „zázračné dítě“ Lukáš Hakoš spáchal sebevraždu. Jeho pohřeb se koná dnes.
Rozplést podivuhodný a pohnutý životní příběh Lukáše Hakoše není nic jednoduchého. Tím spíše, že jeho mediální obraz se od reality podle výpovědí jeho známých a obchodních partnerů lišil. Několik záchytných bodů přesto existuje: Pečlivě budovaná image „zázračného dítěte“, jeho upřímný, chlapecký pohled i nesporné dovednosti. Vyvíjet programy začal ještě na střední škole na živnostenský list svého otce. „Upřímně, já si nemyslím, že bych byl v něčem výjimečný,“ říkal mi loni na podzim a bylo těžké mu podobnou skromnost neuvěřit.