Když vydavatelství Economia v roce 2013 otevíralo svůj nový karlínský newsroom, mělo ambici být na českém mediálním trhu průkopníkem – v takzvaně integrovaném newsroomu vedle sebe seděli redaktoři nikoliv podle příslušnosti k dané redakci, ale podle oblasti zájmu a často ani nevěděli, v jakém titulu vydavatelství se jejich text objeví. Tento systém se však přežil; vedení mediálního domu jej od jara mění a přichází s novou strategií. Ta míří k výraznější svébytnosti jednotlivých redakcí.
„V době před šesti lety měl integrovaný newsroom smysl,“ začíná vysvětlovat Zuzana Řezníčková, předsedkyně představenstva společnosti Economia, proč se nyní vedení rozhodlo zařadit od integrovaného newsroomu zpátečku. „Tehdy Economii přinesl mnoho úspor a synergií a jeho zavedení byla obrovská změna. Jenže jestliže je na světě nějaká jistota, tak je to jistota změny a my jsme se po šesti letech rozhodli, že je pro nás správný směr onu integrovanost omezovat.“