23. 08. 2022 • 06:00
„Možná to krátkodobě zvětšuje byznys, ale do budoucna to nic neřeší,“ říká Libuše Šmuclerová o bezhlavém honu za kliky, který provádí některé mediální domy v Česku i ve světě. „Dnes jsme v situaci, ve které si technologické firmy díky svému datovému náskoku berou 60 procent a více inzerce, která v on-line prostředí je. Takže stále více bohatnou, mají stále více dat. A mají také čím dál větší společenskou sílu,“ popisuje Šmuclerová situaci klasických médií v podcastu Welcome the Future.
- Proč jsou média sexy?
- Kam média přivedlo náboženství dat a kliků?
- Jak se stalo, že lidé neví, kde je pravda?
- Kam míří média? Přežijí tlak technologických firem?
- Kdo by je měl řídit – novináři, nebo profesionální manažeři?
- Jsme už ovládáni umělou inteligencí?
- A jaký mediální startup by založila, kdyby dostala volnou ruku a miliardu korun?
Nejen o tom diskutují s Libuší Šmuclerovou Eva Hanáková a Vladimír Piskáček v podcastu Welcome the Future.