Audioverze
Bulvár – specifický mediální žánr, který někteří milují a jiní jim pohrdají. O tom, jak to ve světě bulváru vlastně chodí, se v nové epizodě podcastu Maxim Pavla Vondráčka rozpovídali Petr Konečný a Barbora Koukalová, šéfredaktor a hlavní editorka serveru Expres.cz, kteří se mimo jiné shodli na tom, že neplatí, že by bulvár byl jen pro hloupé. „Paradoxně intelektuálové patří mezi největší milovníky bulváru, protože si v něm najdou více pater zábavy a jsou i zlomyslnější,“ říká Konečný. „Dokonce o tom někdy vědí víc než my, bulvární novináři,“ doplňuje ho Koukalová. Podle Konečného i Koukalové se bulvár proměnil s nástupem sociálních sítí. „Je jednodušší se tam dostat ke kauzám. Máte je naservírované na stříbrném podnose,“ komentuje situaci Konečný.
K bulváru
neodmyslitelně patří celebrity a právě na nich je podle
Konečného nejvíce vidět změna, kterou přinesly sociální sítě.
„Dnes si celebrity chtějí vytvářet mediální obraz samy, ale
je to trochu problém, protože to úplně nedávají. Nemají
zkušenosti a neví, jaký mediální obraz z toho ve finále vyleze.
Teď to můžeme pozorovat třeba u Vémolových,“ vysvětluje
Konečný s tím, že značná část českých celebrit se prodává
v reklamách nevalné úrovně. „Dříve byla reklama poměrně
promyšlená. Dnes vám pošlou krém a vy ho s pár hashtagy
vyfotíte na stole a dostanete zaplaceno. Navíc mnoho celebrit
prostě nedokáže tenhle marketing zvládnout a je to pak vidět,“
říká Konečný. „Myslím, že na tom je hodně vidět rozdíl
mezi zahraničními velkými celebritami a těmi českými. Skutečná
celebrita reklamu na Instagramu nedělá,“ doplňuje
Koukalová.
Máme po smrti Karla Gotta v Česku vůbec
ještě nějaké opravdové celebrity? Proč je současný bulvár
méně negativní než v minulosti? Poslechněte si celou epizodu.