Celebrity si dnes chtějí dělat mediální obraz samy, ale úplně to nedávají. Mezi největší milovníky bulváru patří paradoxně intelektuálové, říkají Konečný a Koukalová

Audioverze

Bulvár – specifický mediální žánr, který někteří milují a jiní jim pohrdají. O tom, jak to ve světě bulváru vlastně chodí, se v nové epizodě podcastu Maxim Pavla Vondráčka rozpovídali Petr Konečný a Barbora Koukalová, šéfredaktor a hlavní editorka serveru Expres.cz, kteří se mimo jiné shodli na tom, že neplatí, že by bulvár byl jen pro hloupé. „Paradoxně intelektuálové patří mezi největší milovníky bulváru, protože si v něm najdou více pater zábavy a jsou i zlomyslnější,“ říká Konečný. „Dokonce o tom někdy vědí víc než my, bulvární novináři,“ doplňuje ho Koukalová. Podle Konečného i Koukalové se bulvár proměnil s nástupem sociálních sítí. „Je jednodušší se tam dostat ke kauzám. Máte je naservírované na stříbrném podnose,“ komentuje situaci Konečný.

K bulváru neodmyslitelně patří celebrity a právě na nich je podle Konečného nejvíce vidět změna, kterou přinesly sociální sítě. „Dnes si celebrity chtějí vytvářet mediální obraz samy, ale je to trochu problém, protože to úplně nedávají. Nemají zkušenosti a neví, jaký mediální obraz z toho ve finále vyleze. Teď to můžeme pozorovat třeba u Vémolových,“ vysvětluje Konečný s tím, že značná část českých celebrit se prodává v reklamách nevalné úrovně. „Dříve byla reklama poměrně promyšlená. Dnes vám pošlou krém a vy ho s pár hashtagy vyfotíte na stole a dostanete zaplaceno. Navíc mnoho celebrit prostě nedokáže tenhle marketing zvládnout a je to pak vidět,“ říká Konečný. „Myslím, že na tom je hodně vidět rozdíl mezi zahraničními velkými celebritami a těmi českými. Skutečná celebrita reklamu na Instagramu nedělá,“ doplňuje Koukalová.

Máme po smrti Karla Gotta v Česku vůbec ještě nějaké opravdové celebrity? Proč je současný bulvár méně negativní než v minulosti? Poslechněte si celou epizodu.

sinfin.digital