U Čechů cítíme velký hlad po cestování. Po třech letech v kleci chtějí ztracený čas zpět a nebojí se nových míst, říká Pavlíková z Čedoku

Platí, že co národ, to odlišné chutě a přání? Podle Kateřiny Pavlíkové, která je tiskovou mluvčí Čedoku a dříve na stejné pozici pracovala pro pražské letiště, existuje rozdílů mezi jednotlivými národy více a některé jsou vysloveně překvapivé: „Když se bavíme třeba o Polácích, tak jsou to právě oni, a nikoliv Češi, kdo si nejvíce kupují doplňkové služby, jako jsou třeba fakultativní výlety,“ říká Pavlíková v nové epizodě podcastu Maxim Pavla Vondráčka.

Cestovní trh sice stále nedosahuje úrovně z roku 2019, ale po odeznění covidové krize se silně zvedá. „Cítíme ten hlad po cestování. Zatímco ale dříve Češi dávali přednost klasickým středozemním destinacím, dnes poptávají nové cíle, jako jsou například Albánie, Zanzibar a náš nový a překvapivý cíl – Madagaskar,“ popisuje Kateřina Pavlíková.

Je to pochopitelné, vždyť Češi mají zvýšený výskyt tzv. cestovatelského genu. „Češi skutečně cestují více než jiné srovnatelné národy. Byli tři roky zavřeni, ušetřili si dostatek peněz a nyní se snaží ztracené roky získat zpět. A nechtějí jen ležet na starých známých místech, ale dívají se mnohem dál. Trendem následujících let tak budou vzdálené exotické destinace,“ nepochybuje Pavlíková.

V podcastu se mimo jiné dozvíte:

  • Proč dovolená s cestovní kanceláří vyjde často levněji než ta individuální při zachování stejné kvality
  • Jak se vyznat v hvězdičkách, kterými jsou označovány hotely
  • Co se děje s psími pasažéry, kteří v letadlech nelétají v kabině se svými majiteli
  • Jak si stojí ruzyňské letiště ve srovnání s vídeňskou, budapešťskou a varšavskou konkurencí
  • Kdy se na letišti spouští vodní slavobrána
  • Že cestovky někdy nabízejí přímější spojení než klasické aerolinky
  • A řadu dalších postřehů…
sinfin.digital