Pořídit si motorku je moudré rozhodnutí, ale musíte k němu dozrát. Průměrný věk majitelů Harley-Davidson se přehoupl přes 40 let, říká Vavřina

Jaroslav Vavřina je šéfem a spolumajitelem největšího českého dealera značky Harley-Davidson. Neformálně ho mnozí vnímají jako hlavní tvář legendární značky v Česku, přestože postavou neodpovídá stereotypům, které se s ní spojují. „Vousy mi nerostou a s tím nic nenadělám. Jsem holobrádek, ale uvnitř jsem samozřejmě kovaný harlejář,“ říká Vavřina v nové epizodě podcastu Maxim Pavla Vondráčka.

Stereotypů nalepených na příběh HD je ostatně hromada. „Jsme třeba synonymem pro konzervativní styl motosvěta. Existují motorkáři, kteří přísahají, že stoprocentně poznají se zavázanými očima, zda jedou na své mašině, ale já jsem přesvědčený, že by to nepoznali. Pověst HD dělají jiné věci než jízdní vlastnosti,“ vysvětluje Vavřina, který se kromě vedení dealerství věnuje třeba i startupové scéně a je agilní v charitě a pomoci Ukrajině. „Velkým bizárem je, že putinovští Noční vlci samozřejmě nejezdí na ruských Dněprech, ale na západních značkách včetně HD,“ komentuje o chvíli později počínání ruských „motonacionalistů“.

V podcastu se dozvíte, jak si v současnosti stojí Harley-Davidson v Rusku a co pro firmu znamenal odchod z této země, jak si HD vede v jiných zemích světa například v Číně, Japonsku nebo v Africe, kdo byli pánové Harley a Davidson nebo třeba to, zda je pravda, že má firma patentovaný typický zvuk svých motorek.

Jarda Vavřina firmu řídí z pražské usedlosti Šalamounka (která je i místem klubového setkávání). V devadesátých letech po vysoké škole založil a řídil skupinu reklamních agentur DMMS GROUP, než ji koupil korporát Leo Burnett. „Ještě jsem tam pár let pracoval, ale korporátní kultura mi opravdu nesedí. Miluji svobodu a volnost a kde jinde bych ji našel než ve firmě, která je jejím synonymem,“ říká muž, za nímž stojí nejen každoroční pražské moto eventy a spanilé jízdy, ale který organizoval i celosvětové setkání harlejářů před pár lety v Praze.

V podcastu si poslechnete, co vytváří cenu motorky, jakým směrem se mění marketing značky, jak firma reaguje na ekonomickou krizi, nástup elektromobility a na změnu v pohledu na individuální dopravu, na pomalý zánik spalovacích motorů, proč se nejen v případě Harley-Davidson nedá oddělit politika od byznysu nebo proč se harlejáři letos hromadně vydají do Budapešti.

sinfin.digital