Státu jsme otevřeli oči, říká podnikatel, který s dobrovolníky rozjel infolinku ke koronaviru

České technologické firmy ve spolupráci se státem zprovoznily informační linku ke koronaviru (1212). O tom, jak vznikala a jak lze s jejím provozem dál pomoci, hovoří v rozhovoru pro INFO.CZ jeden z iniciátorů projektu, Dušan Šenkypl z investiční společnosti Pale Fire Capital.  

Kde se vzal nápad na zprovoznění telefonické linky?

Můj kolega Honza Barta analyzuje celkovou situaci ohledně koronaviru poměrně hluboce, proto jsme se o tom bavili i v rámci firmy – co by se mělo dělat, jaký je ten správný přístup. Minulý čtvrtek jsme navíc měli několik případů v našem okolí, kdy se lidé nedokázali dostat na hygienu, ačkoliv byli rizikoví, případně přestože měli zdravotní problémy, tak se nemohli dovolat na tísňové linky.

Proto jsme se ještě ve čtvrtek večer domluvili na schůzce s Pavlem Šimečkem z firmy Keboola a Pavlem Zimou ze Seznamu, dali hlavy dohromady a další den jsme přišli na Úřad vlády, kde jsme měli jednání s premiérem. Ukazovali jsme mu tam věci, se kterými můžeme pomoci. Podstatné bylo zlepšení informovanosti, protože bylo zřejmé, že komunikační systémy jsou přetížené, nabídli jsme také pomoc s trasováním lidí, jednak manuálně pomocí call centra a jednak s využitím dat telefonních operátorů. Během dne jsme se tedy domluvili na prioritách a přibližně od pátku večer jsme na tom začali pracovat.

Půr: Koronavirus odhalil limity politického marketingu. Vítězí staří harcovníci

sinfin.digital