Politolog Otto Eibl, který se mimo jiné specializuje na politický marketing, v rozhovoru pro INFO.CZ ostře kritizuje, jakým způsobem Andrej Babiš v přímé volbě prezidenta lákal voliče na svou stranu. „Ta kampaň byla odporná. To zaznělo nejednou, Babiš lhal, manipuloval a překrucoval. On sám vlastně z voleb udělal referendum o vlastní osobě.“
Jednoznačný výsledek a drtivá porážka Andreje Babiše – Petr Pavel ho ve druhém kole porazil o více než devět set tisíc hlasů – podle něj ukázaly, že většina voličů politický styl předsedy hnutí ANO odmítá. Eibl má za to, že za povšimnutí stojí především dva momenty. „Babiš a jeho tým se nerozpakovali k prezidentskému úřadu sprostě prolhat a bylo jim jedno, že ještě víc rozdělují společnost, rozdmýchávají strach a podobně.“
A druhý moment? Podle Eibla se konečně začalo debatovat o etice volebních kampaní a marketérů. „My jako politologové po tom voláme dlouho, zatím to ale nikoho nezajímalo. Takže vítám, že se ledy pohnuly a doufám, že to nevyšumí – je to nakročení ke zlepšení politické kultury, byť ta debata sama o sobě není všespásná.“