KOMENTÁŘ MICHALA BORSKÉHO | Nová elektrická Škodovka přichází v době rostoucí elektroskepse. Auto stojící na stejných základech jako větší Enyaq má být alternativou k tradičnímu kompaktnímu SUV Karoq, což je auto maminek vozící děti na kroužky, ale i lesáků a dalších lidí z „terénu“. Cenou se od sebe obě auta výrazněji neliší, dá se proto říct, že Elroq bude důležitým lakmusovým papírkem odhalujícím pravý vztah Čechů k elektromobilitě.
Tak trochu ve stínu vážných problémů zmítajících mateřským Volkswagenem se v pražské světové premiéře předvedlo v pořadí druhé plně elektrické auto Škody.
Dlouho slibované kompaktní SUV nalodila produkce sychravého večera na plovoucí ponton před Občanskou plovárnou, kam byli vyloděni novináři z Portugalska, Moldávie nebo Itálie. Na místě byli i čeští kolegové.
Výmluvným důkazem, jakou přikládají tuzemské redakce důležitost významné premiéře hlavního domácího „industry Trägera“, byla velká absence šéfů jednotlivých redakcí (s výjimkou INFO.CZ) na této akci. Před pár lety by bylo nemyslitelné, aby na premiéře nové Škodovky chyběli šéfredaktoři automobilových sekcí webů idnes.cz, aktualne.cz nebo známých odborných periodik jako Auto Tip. Časy se zjevně mění, auto, které je viděno mojí subjektivní optikou o intergalaktický skok hezčí než větší Enyaq iV, za to ale nemůže.