Hedvábný gang se šíří Evropou. Inspiruje se v pohádkách

Co vznikne, když spojíte Otesánka, architekturu a nejjemnější hedvábí? Odpověď na tuto zvláštní hádanku zná česká módní značka Silky Gang. Své páté narozeniny letos oslavila otevřením vlajkové prodejny v Praze i růstem prodejů v zahraničí.

Podnikatelka Martina Karafiátová zkusila spojit zdánlivě nespojitelné. Lásku ke klasickým českým pohádkám, k módě a k architektuře. Tak vznikl zárodek značky Silky Gang, jež začala před pěti lety nabízet hedvábné šátky s originálními vzory.

Martina Karafiátová je původní profesí stavební inženýrkou a interiérovou designérkou a nadále spoluvlastní pražské projektové studio StAr. Tvorbu módních doplňků měla nejdřív spíš jen jako svůj vedlejší koníček. Vzala si inspiraci z českých pohádek, jako jsou Otesánek, Šípková Růženka, Budulínek, Sedmero krkavců nebo Dvanáct měsíčků. Oslovila přední české ilustrátory, kteří vytvořili motivy vycházející z těchto pohádek. Tak vznikl základ pro originální kolekce hedvábných šátků. Podnikatelka při jejich tvorbě využila i své zkušenosti z architektury – promítla je do práce s kompozicí a barvami nebo s harmonickou symetrií vzoru.

Neobvyklý módní recept zákazníkům zachutnal a původně jen vedlejší projekt přerůstá v rozsáhlý byznys. Loni už měla značka obrat kolem 3,5 milionu korun a letos hlásí další razantní růst odbytu. Vedle hedvábných šátků firma nabízí kožené rukavice, kabelky, šperky a další módní doplňky.

sinfin.digital