Letošní ženevský autosalon se u příležitosti svého kulatého jubilea příliš nepochlapil. Svého času nejprestižnější automobilová přehlídka se ze zářivého defilé novinek z celého světa proměnila v komorní PR akci čínských výrobců. Z významných evropských automobilek se zúčastnil pouze koncern Renault se svým veleúspěšným rumunským low-cost brandem Dacií. Zcela chyběly velké japonské, korejské, německé, francouzské i italské značky. Jedna z nich, turínský Fiat, přesto konání „Ženevy“ využila pro svoje vkusné promo.
Na videu níže vidíme generálního ředitele Fiatu Oliviera Francoise za volantem přes dvacet let vyráběné a v Itálii stále nejprodávanější Pandy na cestě na ženevský autosalon. Na kameru poukazuje na to, že „Ženeva“, do které právě cestuje, se italsky řekne „Ginevra".
A pak to přijde – místo nejméně půvabného města Švýcarska vjíždí velký boss do typicky půvabné italské vesničky Ginevra nedaleko Brescie, kde Fiat pořádá vlastní autosalon pro některé zmatené místní obyvatele. Popravdě, dává to možná větší smysl, něž vyjíždět do té „pravé“ Ženevy. Jak správně podotkl kolega František Dvořák ze serveru idnes, Italové umí i takovou velkoněmeckou klasiku jako Mnichov přejmenovat na Monaco di Baviera.