Audioverze
Svět reklamy se zásadně mění. Kampaně, které ještě před několika dekádami tvořily vrchol oboru, by se dnes na veřejnost nejspíš vůbec nedostaly. Brandy a jejich agentury se místo toho soustředí na jiný typ komunikace – pozitivnější, upřímnější a s přesahem. „Jde hlavně o empatii, o to, vcítit se ke všem segmentům, ke kterým mluvíme a ubližovat co nejméně,“ říká v novém dílu podcastu Kapitola matador české reklamní scény a stratég pražské pobočky McCann Jan Suda. „Je sice možné, že reklama tím ztrácí svou sílu, ‚edginess‘, ale jsme kreativní lidi a musíme se s tím vyrovnat,“ dodává Suda s tím, že zatímco reklama na Marlboro Mana by dnes již neprošla – po roce 2012 byla ve většině zemí stažena – reklamy zdůrazňující ESG aspekt jsou od reklamních zadavatelů naopak velmi žádané. „Je to takový ‚odškrtávátor‘: komunikovat, že nezabíjíme zvířátka, když vyrábíme krémy a nevykácíme deštné pralesy kvůli výrobě sušenek,“ glosuje Suda současné trendy. Jaký je zaručený recept na úspěšnou reklamu? Co říká na Twitter pod Elonem Muskem a TikTok pod Číňany? A stojí v reklamě efektivita proti kreativitě? Poslechněte si celý pořad.