Zatímco v USA vyrábějí nejznámější vozy na elektrický pohon značky Tesla a hlavním dodavatelem baterií do nich jsou asijské země, Evropa na první pohled nemá mnoho co nabídnout. „Je nejvyšší čas, aby se probudila,“ říká v rozhovoru pro server E15.cz Maroš Šefčovič, místopředseda Evropské komise a komisař pro energetickou unii. V čem ale dle něho české a slovenské továrny Teslu předčí?
Proč nemá Evropa vlastní Teslu?
Evropa se dlouhodobě zaměřovala na vývoj dieselových automobilů, které byly ve svém čase považované za nejčistější automobily s nejnižšími emisemi a spotřebou pohonných látek. Automobilový průmysl nepředpokládal, že může elektromobilita přijít tak rychle. Proto jsme začali s takovým zpožděním. To byl i důvod, proč přišla Evropská komise s dost přísnou regulací, která předpokládá, že v roce 2030 bude mít každé třetí auto na evropských cestách elektrický element.