V devadesátých let posouvali hranice kontroverzního, nekorektního a místy i velmi drsného humoru v Česku pánové Čtvrtníček, Šteindler a Vávra v legendární České sodě, než dnes již kultovní pořad pohřbily četné stížnosti (i od politiků) a jiné komplikace. „Teď už by něco takového nemohlo vzniknout,“ slýcháme odevšad minimálně patnáct let – ostatně tento názor vyslovil nedávno i sám Petr Čtvrtníček s tím, že většina tehdejšího obsahu by dnes asi skončila u soudu. Doba se zkrátka mění a na některé věci jsou dnes lidé citlivější. Jenže, co kdyby to (a ještě daleko víc) jinde v Evropě prošlo? Co kdyby jeden člověk dokázal neustále posouvat hranice toho, co je možné odvysílat na veřejnoprávní televizi a v rádiu – mnohem brutálněji a bez finesy, kterou disponovala Česká soda? Přesně to se dělo v zemi, která by vás asi „na první dobrou“ nenapadla. Tou zemí je Norsko a tím člověkem je Kristopher Schau, kterého mohou znát i čeští hudební fanoušci.
Kristopher Schau se narodil před 52 lety v norském hlavním městě Oslu. Ke kontaktu s divákem a posluchačem byl takříkajíc předurčen, jeho otec Finn Schau je hercem, od roku 1980 ztvárnil desítky rolí na prknech norského Národního divadla. Kristopherův bratr Aleksander se vydal na profesní dráhu televizního a rozhlasového redaktora a autora knih s převážně fotbalovou tematikou.
Kristopherovým velkým zájmem byla odmala hudba, hlavně ta tvrdá, rocková. V mládí byl členem několika kapel, nakonec svou kariéru možná i právě proto začal na rozhlasových vlnách, často za přispění bratra Aleksandera. Kristopher Schau od počátku tíhl ke kontroverzi a k posouvání hranic možného, což vedlo několikrát i ke zrušení jeho pořadů, byť se v éteru třeba nestačily ani ohřát a často i navzdory tomu, že jejich popularita trhala rekordy veřejnoprávních stanic, na kterých byly vysílány.