Ortodoxní židé obchodují s módou a pomáhá jim při tom sexbomba Kardashian. To jde jen v Jeruzalémě

Pavel Novotný

Příběh tohoto start-upu začíná jako židovská anekdota. „Potkají se takhle Kim Kardashian s ultraortodoxním židem v bílé košili a černejch kalhotách. A ten žid říká: Poslechnou, Kim, co kdybychom udělali nějakej kšeft s oblečením? A ona na to: Vlastně proč ne…“

V tomto případě nejde o vtip, ale realitu. Světoznámá celebrita Kim Kardashian totiž neobchoduje jen s vlastní krásou, ale investuje svou tvář i do cizích nápadů. Symbolem takových inovací se staly nejrůznější start-upy – tedy mladé, čerstvě založené a rychle se měnící společnosti postavené na chybějící službě, či nové myšlence. A jednu takovou mělo několik mládenců z ultraortodoxní židovské komunity v Jeruzalémě. 

Na vysvětlenou: to jsou ti muži, kteří odmítají vojenskou službu a se svými (rovněž) cudně oděnými ženami vytvářejí izolované komunity, ve kterých se uzavírají před zbytkem Izraele. Oblečeni chodí do prostých bílých košil a tmavých kalhot, které doplňují charakteristické klobouky. Před vyzývavě oblečenými ženami, jejichž planetárním vzorem je Kim Kardashian, ostentativně prchají, nebo si alespoň zakryjí oči. Zkrátka ideální partneři do byznysu s módou, respektive s Kim Kardashian.

HEBRON NA VLASTNÍ KŮŽI: Palestinské město, kde má každý židovský osadník svého bodyguarda

sinfin.digital